بیش از ۳ هزار روحانی در ماه محرم به نقاط مختلف مازندران اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در همایش طلایه داران تبلیغ که در مسجد علامه حسن زاده آملی در شهرستان آمل برگزار شد، از اعزام بیش از ۳ هزار روحانی دهه نخست ماه محرم به تکایا، حسینه‌ها و اماکن مذهبی مناطق مختلف خبر داد.

او افزود: اولویت برنامه‌های تبلیغی روحانیون اعزامی تبیین اهداف قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ونهضت حسینی به نسل جوان جامعه است.

حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار رویکرد جدی برنامه‌های تبیلغی ماه محرم امسال را در فضای مجازی با عنوان" نشرخوبی‌ها " اعلام کرد و گفت: روحانیون سخنرانی‌های خود را در هر مکانی که حضور دارند، پس از پایان خطابه و منبر در فضای مجازی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند تا گستره فضای تبلیغی دهه محرم واهداف آن گسترده‌تر شود.

او با اشاره به اینکه نشر فرهنگ حسینی واهداف قیام عاشورا که همانا زنده نگه داشتن دین واحیای فریضه امربه معروف ونهی از منکر بوده باید در جامعه اسلامی ایران منتشر شود، گفت: باید خوبی‌هایی که در برپایی و زنده نگه داشتن نهضت حسینی در میان قشر‌های مختلف مردمی در هر رده وسنی و هر مکانی اقدام می‌شود، نشر داده شود.

۴ هزار هیئت مذهبی مازندران دربرپایی مجالس عزای حسینی

حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به فعالیت حدود ۴ هزار هیئت مذهبی ثبت شده در مازندران اشاره کرد و گفت: بیشتر این هیات‌ها دارای شناسنامه ثبت شده هستند وفعالیت می‌کنند.

او به شعارمحوری ماه محرم امسال اشاره کرد و افزود: " زیرخیمه اش یک خانواده ایم" به عنوان شعار اصلی ومحوری امسال انتخاب شده که امیدواریم هیئات مذهبی استان بتوانند با همدلی وشور همراه با شعور حسینی درمسیرانتشار معارف اهل بیت (ع) مبلغان خوبی باشند.

رونق روضه‌های خانگی در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های شاخص در محرم امسال در مناطق مختلف این استان را حضور مبلغان، بانوان طلبه در هیات‌ها و روضه‌های خانگی مجلس عزاداری سالارشهیدان (ع) اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۰۰ روحانی خانم دراین طرح بکارگیری خواهند شد تا با نظم دهی ونظام بخشی به برنامه‌های کیفی روضه‌های خانگی و نیز هیات‌های عزاداری بانوان در استان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
به روستای کتریم هم حتما بفرستید
آخرین اخبار