امسال ۶۵ مجوز استاندارد برای واردات کالا در استان سمنان صادر شد

کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۶۵ فقره مجوز استاندارد واردات از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۲ از سوی این اداره‌کل صادر شد.

محمد نظری کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان سمنان ابراز کرد: یکی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد نظارت بر کالا‌های صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد است.

وی ادامه داد: تسهیل در ورود کالا به کشور در سازگاری و هماهنگی با مقررات و روش‌های متعارف در تجارت جهانی و به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان از لحاظ بهداشت، ایمنی، ضوابط زیست محیطی و اقتصادی و حمایت از حقوق تولیدکنندگان داخلی در مقابل تخریب بازار و رقابت نامطلوب و ممانعت از ورود کالا‌های با کیفیت نامرغوب، از جمله اهداف صدور مجوز واردات است.

نظری افزود: قانونگذار در بند‌های ۱۵ و ۱۶ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری را یکی از مهم‌ترین مـاموریت‌ها و وظایف سازمان ملی استاندارد دانسته است.

صدور یا تمدید ۷۱ گواهینامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در استان سمنان

معاون استانداردسازی آموزش اداره کل استاندار استان سمنان هم گفت: ۷۱ گواهینامه تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در واحد‌های تولیدی استان بهار امسال تمدید و یا صادر شد.

محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۳۶ گواهینامه تایید صلاحیت مسوولان کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی استان صادر و تعداد ۳۵ فقره پروانه مسوولان کنترل کیفیت در واحد‌های تولیدی استان سمنان تمدید شد.

وی گفت: مدیران کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحد‌های تولیدی قبل از آغاز به کار، باید دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این اداره کل با موفقیت سپری کنند.

یوسفی اضافه کرد: برخی از این آموزش‌ها شامل قوانین کلی سازمان ملی استاندارد، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روش‌های آزمون فرآورده تولیدی موردنظر است که دوره‌های مورد نیاز مدیران کنترل کیفیت به طور مستمر به وسیله معاونت استانداردسازی و آموزش این اداره کل برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.