رئیس بنیاد مسکن شهرستان کبودرآهنگ از مقاوم‌سازی ۴۲ درصد مساکن روستایی دراین شهرستان خبر داد.

محمدکرم معصومی با بیان اینکه پیش از این شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان ۴۱ درصد بود و در پنج ماه گذشته این شاخص به ۴۲ درصد ارتقاء داشته است، گفت: سهمیه کل ابلاغی پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن این شهرستان در سال جاری ۱۷۷۵ فقره بوده که تاکنون ۱۵۹۲ فقره به بانک‌های عامل معرفی و ۶۴۸ فقره نیز با بانک‌های عامل موفق به عقد قرارداد شده اند.

او سقف وام و تسهیلات مسکن روستایی را ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله دانست و گفت: در صورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تا پایان سال این میزان سهمیه ابلاغی شهرستان در زمینه مقاوم سازی مسکن به صورت صددرصدی جذب خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کبودرآهنگ در ادامه کل اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن این شهرستان از سال ۱۴۰۱ را ۵۲ میلیارد تومان برشمرد و گفت: با این میزان اعتبار عمرانی در قالب ۶۲ طرح در ۶۲ روستا در حال اجراست که از این تعداد، ۴۳ طرح مربوط به آسفالت ریزی بوده و مابقی طرح‌ها هم به جدولگذاری و احداث کانال در سطح روستا‌ها اختصاص دارد.

او گفت: از ۴۳ مورد طرح آسفالت در دست ساخت در سطح روستا‌ها تاکنون آسفالت ریزی ۲۰ روستا انجام شده و آسفالت مابقی روستا‌ها نیز در دست انجام است ضمن اینکه تا پایان شهریورماه و پایان فصل کاری آسفالت ریزی مابقی این روستا‌ها نیز باید انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کبودرآهنگ در ادامه با اشاره به روستا‌های اوقافی شهرستان کبودراهنگ گفت: ۹ روستای شهرستان کبودراهنگ شامل روستا‌های اورقین، نوآباد، شاوه، اوزون دره، مسجدین، علیصدر، احمدآباد و حاتم آباد اوقافی بوده و نمی‌توانیم برای این روستا‌ها سند صادر کنیم و این روستا‌ها در این رابطه دچار مشکل هستند که خوشبختانه حل این مشکل در دست پیگیری و اقدام است.

او گفت: به همین منظور چندی پیش تفاهم نامه‌ای بنیاد مسکن با اداره اوقاف تنظیم و منعقد کرده تا براساس این تفاهم نامه جلساتی با اعضای شورای اسلامی و دهیاران و نماینده واقف در سطح این روستا‌ها داشته باشد که با توافقات و مذاکرات لازم بتوان برای بحث اعیانی واحد‌ها برای مشترکانی که در سطح این روستا دارای واحد مسکونی هستند، سند صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.