۳ معمای تصویری جالب که ذهن شما را به چالش می‌کشند + پاسخنامه

اگر به تست های هوش تصویری علاقه مندید مطلب زیر را از دست ندهید.

هر قدر هم که شاید آرزویش را داشته باشیم، اما حقیقت آن است که همه‌ی ما تیزبین به دنیا نیامده ایم. با اینکه بعضی‌ها می‌توانند به راحتی یک گربه‌ی سیاه را که خودش را روی دیواری به همان رنگ استتار کرده، تشخیص دهند، اما بیشتر مردم معمولاً چیزی جز دیوار نمی‌بینند.

اما همه‌ی ما یک تیزبین در درون خودمان داریم که با تمرین می‌توانیم آن را بیرون بکشیم و شکوفا کنیم. به همین دلیل هم ما چند معمای تصویری برایتان آماده کرده ایم که باید در آن ها تصاویر خصوصی که پنهان شده را پیدا کنید. جواب معما‌ها هم در انتهای مطلب آمده است.

این معمای تصویری به طرز فریبنده‌ای ساده به نظر می‌رسد، اما برای شمردن تمام مثلث‌های موجود در تصویر، تمرکز بیشتری از آنچه فکر می‌کنید لازم است. شمارش مثلث‌ها برای اکثر افراد بیش از ۶ دقیقه طول می‌کشد.

شما هم امتحان کنید و ببینید چقدر سریع می‌توانید این کار را انجام دهید؟

معما

راهنمایی: فراموش نکنید که هر بخش می‌تواند مثلث خود را بسازد، سپس وقتی با یک بخش دیگر جفت شود می‌تواند یک مثلث دیگر بسازد.

آیا توانستید همه‌ی مثلث‌ها را پیدا کنید؟ راه حل این معمای تصویری را در زیر ببینید!

معما

۲۴ مثلث جداگانه در این بازی فکری مخفی شده است.

اگر از معمای تصویری بالا خوشتان آمده است می‌توانید بازی فکری تصویری دیگری را امتحان کنید که مشاهده گری شما را به چالش می‌کشد.

هنرمند و کاریکاتوریست مجارستانی محبوب، دودولف که پیش از این هم با معما‌های تصویری او آشنا شده بودید، بازی فکری تصویری جدیدی را طراحی کرده است. در میان ده‌ها طوطی کاکادو در مجموع ۴ وجود دارد. آیا می‌توانید کبوتر‌ها را پیدا کنید؟ مطمئنا کار آسانی نیست!

در این پازل چالش‌برانگیز تعدادی طوطی کاکادوی سفید را می‌بیند که در مجاورت یکدیگر قرار دارند و برخی از آن‌ها از لوازم رنگارنگی مانند روسری و عینک آفتابی استفاده کرده اند..

معما

از آنجایی که کبوتر‌های سفید دقیقاً هم رنگ کاکادو‌ها هستند، در ابتدا تشخیص چهار تا از آن‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد. هر چه این اثر هنری را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید سخت‌تر و سخت‌تر به نظر می‌رسد.

راهنمایی: برای پیدا کردن دو کبوتر اول، چشمان خود را به سمت چپ تصویر، حدود یک سوم پایین حرکت دهید. کبوتر بعدی هم در یک سوم پایینی سمت راست تصویر قرار دارد.

آیا هر ۴ کبوتر را پیدا کردید؟ در تصویر زیر می‌توانید جواب این معما را ببینید:

معما

بیایید با یکی دیگر از معما‌های تصویری پر جنب و جوش دودولف، شانس خود را امتحان کنید. این عکس یک مهمانی پر از شخصیت‌های مختلف با کلاه‌های بوقی کاغذی را نشان می‌دهد. هر یک از حیوان‌های حاضر در تصویر، یک لیوان نوشابه در دست دارند، تنها ۳ لیوان از آن‌ها خالی است. آیا می‌توانید لیوان‌های خالی را پیدا کنید؟

معما

این کاریکاتوریست با گذاشتن کلاه‌های کوچک بر سر انواع حیوانات در این جشن، جذابیت تصویر را چند برابر کرده است. او با رنگ آمیزی کل پس‌زمینه صحنه به رنگ آبی، که همان سایه‌ای است که شما باید پیدا کنید، کار را سخت‌تر کرده است.

لیوان‌های خالی را پیدا نکردید؟ در تصویر بعدی می‌توانید لیوان‌های خالی را ببینید:

معما

منبع: روزیاتو

برچسب ها: معما ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۷ تير ۱۴۰۲
چرند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۶ تير ۱۴۰۲
مثلث هارو کمتر از یک دقیقه حل کردم خیلی آسون بود
شایدم سی ثانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۶ تير ۱۴۰۲
اوليه 25 مثلث است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۶ تير ۱۴۰۲
مثلث ها جالب بودند
دوتای دیگه چشم آدم رو در می آرن