مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف ساماندهی مشاوران املاک، با اصناف متخلف برخورد شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

راستا در جلسه کارگروه مسکن استان با بیان اینکه با هدف ساماندهی مشاوران املاک استان کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات تشکیل شده است گفت: طبق قانون با متخلفان برخورد و از تضییع حق شهروندان جلوگیری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: از امروز با حضور ۱۵ دستگاه از جمله سازمان صمت، تعزیرات، نیروی انتظامی، امور مالیاتی، اتاق اصناف و راه و شهرسازی گشت‌های ویژه و مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک راه اندازی می‌شود.

وی از عزم جدی این اداره کل برای ساماندهی مشاوران املاک متخلف خبر داد و افزود: در طرح برخورد با مشاوران املاک متخلف با ۶ مورد تخلف از جمله نداشتن پروانه کسب و برگه رسمی قولنامه و همچنین گرفتن مبلغ بیشتر از درصد قانونی کمیسیون برخورد جدی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: دریافت کد رهگیری بدون پرداخت هزینه اضافی در قبال آن، دریافت حق کمیسیون طبق تعرفه ابلاغی و صدور رسید برای پرداخت حق کمیسیون از دیگر مواردی است که باید مراجعه کنندگان به مشاوران املاک، مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد با اعلام یک مهلت قانونی به بنگاه‌هایی که مجوز فعالیت ندارند اقدامات لازم را انجام دهند.

راستا اضافه کرد: سامانه املاک و مستغلات و موجر و مستاجر امسال راه اندازی شده تا بدون واسطه موجر و مستاجر بدون پرداخت هزینه‌ای قرارداد امضا کنند.

گفتنی است در استان کهگیلویه و بویراحمد هزار و ۳۴۱مشاور املاک وجود دارد که ۹۱۰ بنگاه املاک فعال و ۴۳۱ بنگاه غیرفعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.