جلسه هم‌اندیشی کارگروه فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر امروز در محل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. 

امروز، بیست و پنجم تیر ماه، جلسه هم‌اندیشی کارگروه فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر، با حضور حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیرنیا مدیر کل بازرسی وعملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیران کل این تشکل‌ها در محل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. 
 
در ابتدای این مراسم دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگری، هر یک به معرفی و ارائه پیشنهاداتی در خصوص همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با محور‌های ذیل پرداختند:
 
دیپلماسی ایثار و نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در ایجاد و تقویت آن.
 
نقش تشکل‌های ایثارگری در برگزاری هفته‌های فرهنگی در خارج از کشور.
 
نقش رایزنان فرهنگی در ارتباط دهی تشکل‌های بین المللی مرتبط با تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور.
 
تولید مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشکل‌های شاهد و ایثارگر در زمینه محصولات فرهنگی.
 
ارتقاء سطح فعالیت‌ها با محوریت تشکل‌های شاهد و ایثارگر و حمایت‌های رایزنان فرهنگی در کشور‌های حوزه مقاومت و کشور‌های اسلامی.
 
برگزاری نمایشگاه‌های خارجی از دستاورد‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر با حمایت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران.
 
برگزاری همایش‌ها و سمینار‌های تخصصی در خصوص تبیین مفاهیم و مسائل علمی.
 
استفاده از کرسی مشورتی در مجامع بین المللی.
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور پس از استماع سخنان دبیران کل گفت: از افتخارات من این است که دوره‌ای را همسنگر شما بوده‌ام و وظیفه سازمان، حمایت از شماست و فقط باید راهکار‌های آن را پیدا کنیم.

وی به تاریخچه شکل‌گیری سازمان و معرفی آن پرداخت و گفت: وظیفه‌ای که بر عهده سازمان گذاشته شده است در وهله اول پیگیری موافقت‌نامه‌های فرهنگی با دیگر کشورهاست. اگر ما بخواهیم در یک کلام وظیفه سازمان را بیان کنیم این است که: ما باید یک تصویر شایسته از جمهوری اسلامی ایران را در خارج از کشور عرضه کنیم. همچنین در حال حاضر زیست عفیفانه از موضوعاتی است که ما می‌توانیم با هم در این مورد مشارکت داشته باشیم.
 
وی بیان داشت، گفتمان ایثار، گفتمانی است که خریدار دارد، به گونه‌ای که امروز در آمریکا‌ی لاتین، گفتمان مقاومت خواهان دارد و آن‌ها درخواست استفاده از تجربیات ما در این زمینه را دارند. در خصوص حضور هنرمندان در خارج از کشور نیز گفت: ما باید هنر ایران را در حد اعلا نمایش بدهیم و اگر هنرمندانی را در درجه بالا می‌شناسید معرفی کنید تا از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم.
 
در پایان به رسم یادبود هدیه‌ای ازطرف تشکل‌های شاهد و ایثارگر به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار