کاخ سفید از اینکه کره شمالی آزمایش موشکی دیگری انجام دهد ابراز نگرانی کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، امروز (یک‌شنبه) در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس خود اعلام کرد که دولت بایدن همچنان نگران است که کره شمالی آزمایش موشکی دیگری انجام دهد.

به گزارش رویترز، سالیوان با بیان آنکه مدتیست آمریکا نگرانی هفتمین آزمایش موشکی کره شمالیست که احتمال انجام آن می‌رود، افزود: «من هیچ نشانه فوری نمی‌بینم که این اتفاق بیفتد، اما تعجب‌آور نیست اگر کره شمالی با توجه به قابلیت موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش دیگری هم انجام دهد.»

در ماه ژوئن، کره شمالی همزمان با دیدار سالیوان با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود در توکیو، دو موشک کوتاه برد را در سواحل شرقی خود شلیک کرد. سخنگوی وزارت دفاع ملی کره شمالی در آن زمان گفته بود که رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا تنش نظامی در منطقه را تشدید می‌کند و نیرو‌های پیونگ یانگ به «هر نوع اعتراض یا تحریک دشمنان» پاسخ خواهند داد.

برنامه‌های موشک بالستیک و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد که این کشور را تحریم کرده است، ممنوع شده است. در حال حاضر تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها یا متقاعد کردن پیونگ یانگ به ترک زرادخانه هسته‌ای خود متوقف شده است.

کره جنوبی پس از آخرین پرتاب موشک پیونگ یانگ، تحریم‌های جدیدی را علیه چهار فرد و سه نهاد کره شمالی اعمال کرد. آمریکا و کره جنوبی روز پنجشنبه در واکنش به پرتاب موشک ICBM توسط کره شمالی، رزمایش هوایی مشترک برگزار کردند.

اما امروز (یکشنبه) نیروی دریایی کره جنوبی گزارش داد که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رزمایش‌های سه جانبه دفاع موشکی را در آب‌های بین المللی دریای ژاپن برگزار کردند. یک مقام نیروی دریایی کره جنوبی هم گفت: «این رزمایش به عنوان فرصتی برای تقویت توانایی‌های ارتش ما در برابر موشک‌های بالستیک و بهبود همکاری امنیتی میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی بود».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۳۶ ۲۶ تير ۱۴۰۲
آمریکا چقدر احمق شده؟ بمب خوشه ای به اوکراین میده ولی از موشک کره شمالی ابراز نگرانی میکنه!!! از هر دستی دادی از همون دست میگیری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
آفرین به کره شمالی
آخرین اخبار