نخبگان در راستای نیاز دولت جذب می شوند

رئیس امور جذب، به کارگیری و رشد سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: نخبگان، طبق ضوابط تعیین شده و در راستای نیاز دولت جذب و به کارگیری می‌شوند و هم اکنون استخدام حدود هزار نفر از نخبگان بر اساس آیین نامه مصوب هیات دولت اجرا شده است.



علیرضا علیخان زاده روز یکشنبه و در حاشیه نشست دو روزه تهیه دستورالعمل به کارگیری در راستای ارتقا و نگهداشت نخبگان در مشهد گفت:در نشست مشترکی که اکنون با بنیاد ملی نخبگان در حال برگزاری است کارشناسان مختلفی شرکت داشتند و شیوه نامه نگهداشت نخبگان در جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود:یات وزیران، موضوع جذب و نگهداشت نخبگان را بر اساس آیین نامه‌ای مصوب کرده است و پیرو آن شیوه نامه جذب نخبگان نیز توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

رئیس امور جذب، به کارگیری و رشد سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: این شیوه نامه بعد از ابلاغ برای افراد نخبه شامل این آیین نامه، اجرا می‌شود و امید است تا حدود یک ماه دیگر، بخشنامه آن نیز توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شود.

علیخان زاده افزود: بر این اساس، تعداد زیادی از نخبگان پس از فراخوان، ارزیابی شدند و اکنون در این شیوه نامه، تسهیلاتی که قرار است در اختیار نخبگان قرار گیرد و شغل‌ها و پست‌هایی که می‌توانند به دست آورند و همچنین مسیر شغلی آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوبات آن به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته لازم و دارای اهمیت در این شیوه نامه، موضوع نگهداشت کارکنان فعلی دستگاه‌هاست که می‌توانند بر اساس این دستورالعمل در دایره نخبگان قرار گیرند و از تسهیلات این قانون نیز بهره‌مند شوند

برچسب ها: نخبگان ، کارمند ، استخدامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.