استان اصفهان با داشتن نیروی کار فنی و مهندسی قوی می‌تواند میزبان سرمایه گذاران دانمارکی باشد.

استاندار اصفهان در دیدار جسپر وار سفیر دانمارک با اشاره به اینکه اصفهان یکی از استان‌های مهم ایران اسلامی است، گفت: این استان می‌تواند پشتوانه خوبی برای روابط میان دو کشور باشد.


سید رضا مرتضوی افزود: بخش‌های اقتصادی قوی، حوزه‌های صنعتی مناسب، حوزه‌های فرهنگی و پیشینه تمدنی و تاریخی غنی اصفهان و ظرفیت بی نظیر گردشگری شاخص‌هایی هستند که در ایجاد و توسعه روابط اثرگذار خواهند بود.


او با بیان اینکه اصفهان علاوه بر دارا بودن ۱۰ هزار واحد صنعتی، از ظرفیت‌های مختلف گردشگری و تاریخی نیز برخوردار است گفت: این استان در حوزه‌های هنری و صنایع دستی نیز ظرفیت ویژه‌ای دارد که در کشور و حتی جهان زبانزد است.


مرتضوی خاطرنشان کرد: به دلیل کیفیت و تنوع آثار صنایع دستی، اصفهان از طرف یونسکو بعنوان شهر خلاق جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.


استاندار ادامه داد: در حوزه‌های علم، تکنولوژی، فناوری و دانشگاهی جزو رتبه‌ها و برند‌های نخست کشور است. بعنوان مثال دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سه دانشگاه معتبر کشور ما هستند.


او با اشاره به وجود پارک‌های علم و فناوری در استان، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم این حوزه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که ظرفیت‌های فناوری ویژه‌ای را تولید و به کشور ما و کشور‌های همسایه عرضه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اصفهان نصف جهان
آخرین اخبار