رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوا در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند افزایشی دمای هوا در این منطقه تا امروز دوشنبه تداوم خواهد داشت و در این مدت دمای هوا در بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: از روز دوشنبه نیز دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و جنوب آذربایجان‌غربی اواسط هفته جاری در مقایسه با ابتدا و انتهای هفته روز‌های خنکی را پیش رو دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته چالدران و تکاب با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۲ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی یادآوری کرد: در روز‌های پایانی هفته جاری دمای هوا در این منطقه دوباره افزایش پیدا می‌کند و اطلاعات دقیق در مورد شدت گرمای هوا در روز‌های پایانی تیر ماه دور از انتظار نیست.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.