محسن هرمزی اظهار کرد: برنامهای که شورای ششم ناظر بر تکمیل خطوط هفت گانه مصوب کرده بود، این به عنوان اولویت شرکت مترو در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته موفق شدیم که نقاط خط ۶ را به هم متصل کنیم و این خط از ناکارآمدی خارج شود، تصریح کرد: تکمیل نواقص خط ۳ نیز از برنامههای ما بود؛ خط ۳ با نواقصی در حوزه ایمنی و پستهای برق رو به رو بود و خوشبختانه سرفصلی در نظر گرفته شد تا خط ۳ از بحران خارج شود.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه خط ۴ نیز در سنوات گذشته آغاز شده بود، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز از اولویتهای ما بوده و امروز کارگاه بنیاد مسکن در این خط فعال شده است.
هرمزی با اعلام اینکه قرار بر این بود چهار ایستگاه در خط ۶ تکمیل شود، گفت: تمام ایستگاههای خط ۶ فعال هستند و کارگاههای بخش جنوبی این خط نیز فعال شده اند و با مولدسازی، امور آن پیش میرود و شمال غربی این خط به سمت کوهسار با سه ایستگاه امسال به بهره برداری خواهد رسید. سه ایستگاه تا پایان نیمه اول سال و دو ایستگاه نیز تا پایان سال تحویل میدهیم.
وی با بیان اینکه در خط ۷ نیز پله برقی ایستگاه میدان کتاب فعال شده است، گفت: تا پایان ماه آینده ایستگاه میدان کتاب نیز وارد مدار بهره برداری میشود. مشکل تأمین منابع مالی ایستگاه پرند نیز که بر عهده دولت بود، برطرف شده و ساختمان آن پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و تکمیل عملیات برق رسانی آن در حال انجام است. امید میرود بتوانیم شهریورماه این طرح را پس از ۱۳ سال به نتیجه برسانیم.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه ۲۸ کیلومتر تکمیل مسیر و ۶ ایستگاه در دستور کار ما بود که در نیمه اول امسال به نتیجه میرسد، یادآور شد: ما به شورا برای تکمیل ۱۳ ایستگاه قول دادیم که شامل ایستگاههای مهمی همچون میدان خراسان و ورزشگاه تختی است که عملیات اجرایی آن در حال انجام است و جابجایی پیمانکار صورت گرفته و کارگاهها فعال هستند.
وی افزود: ما بنابر را بر این گذاشتیم که عملیات حفاری خط ۶ را که تا ایستگاه شهرری ادامه دارد و ۱۰ کیلومتر اضافه شده، به نتیجه برسانیم؛ فاز دوم پایانه اکباتان نیز در حال تکمیل است و مباحثی را برای استفاده بهینه از این فضا از سوی معاونت شهرسازی شهرداری پیگیری میکنیم.
هرمزی با بیان اینکه تفاهم برای خط ۱۰ در دوره قبلی با قرارگاه خاتم منعقد شده بود، یادآور شد: در اطراف دریاچه شفتی انجام شده و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان و ۴۰۰ میلیون یورو هزینه ارزی دارد و امیدواریم بتوانیم در مردادماه عملیات حفاری را در ایستگاه میدان دریاچه آغاز کنیم و تا پایان سال با سه دستگاه عملیات حفاری همزمان انجام دهیم؛ علاوه بر میدان دریاچه در شفت جنت آباد نیز حفاری را دنبال میکنیم.
وی همچنین تصریح کرد: اسناد مطالعات ۷۷۷ تحویل وزارت کشور شده و امید میرود بتوانیم تأیید شورای عالی ترافیک را برای چهار خط مترو بگیریم؛ برای خط ۸ وارد مذاکره شدیم و تفاهمی را نیز برای خط ۹ با قرارگاه خاتم منعقد میکنیم و قرار است خط ۹ با تی بی ام قطر بزرگ حفاری شود.