طرح توانمندسازی بیش از پنج هزار معلم در سیستان و بلوچستان اجرا شد

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طرح توانمندسازی پنج هزار و ۲۸۰ معلم جدید الورود در مقطع ابتدایی این استان در قالب طرح کشوری "شهید همت" اجرا شد.

حسن بروشکی  در تشریح دستاوردهای ۲ ساله آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت مردمی تاکنون اظهارکرد: طرح "سردار شهید همت" به منظور ارتقای صلاحیت تخصصی و حرفه‌ای معلمان مقطع تحصیلی ابتدایی البرز در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح "شهید همت" که اجرای آن یکی از رویکردهای نوین وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش ابتدایی است، افزود: این طرح به نام معلم شهید، محمدابراهیم همت نامگذاری شده، درصدد است تا صلاحیت های حرفه ای آموزگاران مدارس ابتدایی را با برپایی دوره‌های حضوری توسعه دهد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: معلمان باید هر روز و هر لحظه ارتقای فکری داشته، با برنامه و داشتن طرح درس به سرکلاس بروند.

وی تصریح کرد: همچنین یک‌هزار و ۳۴ عنوان کارگاه آموزشی تخصصی ویژه معلمان دوره ابتدایی با حضور ۶۶ هزار و ۲۱۰ معلم در قالب ۶ هزار و ۴۸۴ ساعت برگزار شده است.

بروشکی ادامه داد: برگزاری ۱۴۱۰ نشست تبیینی در راستای عملیاتی شدن فریضه جهاد تبیین با رویکرد روشنگری، تشریح و تبیین اهداف و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مدارس از دیگر برنامه های اجرا شده در راستای توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بوده است.

وی همچنین از برگزاری همایش‌های تربیتی، فرهنگی و بصیرت افزایی به مناسبت‌های مختلف از جمله همایش بزرگ دختران فاطمی، فرزندان روح الله، هادیان راه، مکتب حاج قاسم، تبیین اندیشه های امامین انقالب، سیره نبوی، اخلاق علوی و سواد رسانه ای ویژه معلمان و دانش آموزان در سیستان و بلوچستان خبر داد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین از توسعه و تعمیق همکاری های مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در زمینه برگزاری برنامه‌های غنی سازی علمی و تربیتی و بصیرت افزایی در بین دانش آموزان، جذب سرباز طلبه، بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در کلاس های طرح تابستانی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار