استاندار اصفهان گفت: تفاوتی که فرونشست زمین در اصفهان با سایر استان ها دارد این است که در این خطه این مسئله وارد محدوده های مسکونی و صنعتی و برخی از زیرساخت ها شده است.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در حاشیه جلسه شورای اداری استان اصفهان گفت: فرونشست زمین اصلی ترین چالش در این خطه است و این پدیده در برخی استان ها بیشتر در مناطق دشتی و بیابانی است اما در اصفهان وارد مجموعه های مسکونی و صنعتی شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به پیگیری ها، جلسه ها و بازدیدهای انجام شده در این زمینه، گفت: تغذیه آبخوان های حوضه آبریز زاینده رود راهکار کاهش نرخ فرونشست و متوقف کردن آن است.

مرتضوی با اشاره به بحث انتقال آب و جلوگیری از مصارف غیرقانونی افزود: از سال گذشته تاکنون چاه هایی که به طور غیرمجاز در حوضه زاینده رود برداشت می کردند به کنتورهای هوشمند مجهز شدند تا خارج از برنامه، برداشت آب نداشته باشند.

استاندار اصفهان به طرح بزرگ انتقال آب نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت خوبی در این زمینه داریم و در جلسه های مختلف از مشکلات کار گره‌گشایی می شود.

وی یکی از مسائل موجود در استمرار و سرعت بخشی به پروژه را تامین مالی مناسب برای ادامه مسیر دانست و افزود: جلسه هایی با بنگاه های اقتصادی استانی و ملی در این زمینه داشتیم.

مرتضوی تاکید کرد: اگر تدبیرهای لازم در این زمینه صورت نگیرد با این سرعت نمی توانیم پیش برویم.

وی درباره فعالیت کوره های آجرپزی در اطراف اصفهان نیز گفت: برخی از این کوره ها باید در مناطق جدیدی ادامه کار دهند تا حجم آلودگی کلانشهر اصفهان و شهرستان های نزدیک آن کاهش یابد.

همچنین استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری با تاکید بر اینکه برنامه ها و ماموریت های هریک از دستگاه های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب تعریف شده است، گفت: لازم است مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب با جدیت و اهتمام اجرا شود.

استاندار اصفهان افزود: با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی مواد قانونی موجود امکان جمع کردن برخی ناهنجاری ها و بی بندوباری‌ها که در جامعه با برنامه دشمن هدایت می شود وجود دارد.

استاندار اصفهان همچنین با تاکید بر لزوم پشتیبانی از مجموعه بهزیستی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بضاعت‌های خود را در این زمینه به میدان بیاورند.

مرتضوی اضافه کرد: در مورد جذب نیروی انسانی مورد نیاز برای مجموعه بهزیستی انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مساعدت لازم را داشته باشد.

وی درباره اهمیت اقامه نماز نیز اظهار داشت: لازم است مدیران توجه ویژه‌ای به امر اقامه نماز در اداره ها و شرکت در جلسه های شورای اقامه نماز داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۷ تير ۱۴۰۲
سلام جناب آقای استاندار قبلأ هر پنجاه هکتار زمین یک چاه بود الان هر باغ پانصد متری یک چاه آب دارد یا بی خبری یا خبر داری چیزی نمیگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
اصفهان پر شده از لرهای استانهای چهارمحال و کهکیلوییه و خوزستان ولرستان.اینها مصرف اب ندارند؟؟ضمنا اب مصرف صنایع میشه و توجیب دولت میره.ثالثا قبلا زیر مجنوعه استان اصفهان بوده پس اصفهان حقابه داره ازبالادست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۶ تير ۱۴۰۲
امان از افرادی که فاقد شناخت وآگاهی لازم جهت انجام مسائل تخصصی درزمینه آبرسانی به مناطق کویری کشور هستند افرادی که با ناآگاهی مناطق کویری را که آباد نمیکنن مناطق دیگر را نیز خشک غیرقابل سکونت می‌کنند خدا لعنت کنه همه افراد نادان وجاهل به این امور را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۶ تير ۱۴۰۲
ببینیدچجوری بابی برنامگی و بی تخصصی لروترک واصفهانی وهمه رابه جون هم انداختن بایدباهم متحدباشیم ودوست ودست دردست هم مساله آب راحل کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۶:۵۲ ۲۷ تير ۱۴۰۲
یکی از مخاطبین عزیز گفتن خوزستان ا و لرها اومدن اصفهان دارن آب میخورن ،بی سواد اگه یه روز شیر خط لوله نفت از خوزستان که داره میاد اصفهان به مدت ۴۰ سال بسته بشه همه شما از گشنگی می میرید ..تمام کارخانجات وابسته به فرآوری نفت تعطیل میشن ..زمستان نابود میشین ،گازتون از کجا میاد ...پس حی نگین خوزستان بلکه در مقابل خوزستانی‌ها باید سر تعظیم فرو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۶:۵۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در حاشیه جلسه شورای اداری استان اصفهان گفت: فرونشست زمین اصلی ترین چالش در این خطه است و این پدیده در برخی استان ها بیشتر در مناطق دشتی و بیابانی است اما در اصفهان وارد مجموعه های مسکونی و صنعتی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۶ تير ۱۴۰۲
جلوی بی حجابی در اصفهان گرفته شود و کافی شاپ ها پلمب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۶ تير ۱۴۰۲
اصلا نشست و یا بلند شدن سطح شهر مهم نیست مردم نگران حجاب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۶ تير ۱۴۰۲
اونموقع که صنایع آب بر واسه خودشیرینی میزدین و به اندازه کل کشور آب مصرف میکردین و آب استانهای دیگه رو به یغما میبردین یادتون نبود
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۳:۳۴ ۲۶ تير ۱۴۰۲
همچین میگن منابع و اب لرها انگار اونا آب و‌منابع رو افریدن دوست ندارین اب بدین پس منتظر موج مهاجرت به استانهاتون باشین به هر جهت این جمعیت از یه منبع ابی استفاده میکردن الانم همینه
Iran (Islamic Republic of)
Azarbod
۱۲:۵۹ ۲۶ تير ۱۴۰۲
وقتی در این زمان،که عصر تکنولوژی و سرعت نامیده شده،وزیر مملکت با پوشیدن چکمه و گرفتن بیل در دست،مشغول ابیاری زمین کشاورزی ،انهم بصورت غرقابی است!دیگر توقع عدم فرونشست زمینهای اصفهان که هیچ،بلکه کل سرزمین ایران،توقعی بیهوده است.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۴۷ ۲۶ تير ۱۴۰۲
تفاوتی که فرونشست زمین در اصفهان با سایر استان ها دارد این است که در این خطه این مسئله وارد محدوده های مسکونی و صنعتی و برخی از زیرساخت ها شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ تير ۱۴۰۲
آقای فولاد مبارکه که از بیت المال و منابع ملی خرج پاداش وحقوق آنچنانی میدی وزاینده رود نابود کرده ای این مردم بدبخت این کشاورز بی چاره این زیبا که دارد روبه نابودی میرد نیاز به فوتبال بااین همه ریخت پاش ندار د
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۶ تير ۱۴۰۲
مهاجرت یکی از دلایل کمبود آب در اصفهان است باید در کنار انتقال آب به اصفهان تدابیری برای مهاجرت معکوس از اصفهان انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۶ تير ۱۴۰۲
در هر شرایطی زاینده‌رود باید جاری باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۲ ۲۶ تير ۱۴۰۲
کارشناس منابع طبیعی هستم،دشتهای حاصلخیز اصفهان خشک افتاده تا به زور کود های شیمیایی و افزودنی بدن به خاک آهکیه کوه و تپه های سامان و چهار محال و یزد،از اصفهانی مظلوم تر نداریم،ظلم هم شاخ و دم نداره حداقل حرف نزن اگر حق نمیتونی بگی نصف خوزستان،لرستان چهار محال بختیاری آب را اومدن اصفهان میخورن، نون شون را از کارخانه های اصفهان میخورند توی طب صنعتی ها باریه سالم قبول میشن میان همین کارخونه هایی که میگی کار و هوا را آلوده میکنن هوای آلوده مال اصفهانیه،و میرن توی دهات خودشون زندگی میکنن.تمام،حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۱:۱۸ ۲۷ تير ۱۴۰۲
دقیقا کل اصفهان، هرجا بری میبینی از هر ده تا خونه، شش تاش لر و ترک و چهارمحالی و خوزستانی هستن. اینا آب مصرف نمیکنن؟ اصلا شاهین شهر و بهارستان و فولادشهر و حاشیه اصفهان که درصد ساکنین اصیل اصفهانی که خیلی کمترم هست. همشونم هررر روووز خدااا دوش میگیرن، به هیچ عنوانم مدیریت مصرف اب بلد نیستن، همینطور موقع ظرف شستن و هرررکاری اب را الکی باز میگذارن. انصافم خوب چیزیه خدایی. برگردید شهرای خودتون اصفهانم اندازه مصرف خودش آب داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۶ تير ۱۴۰۲
من خودم کشاورزم. الان چند ساله زمینامون بدون استفاده شده از بی آبی مگه ماگناه کاریم کشا ورز شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اون اساتید دانشگاه و نظر دهندگانی که میگن‌صنایع فولاد از اب زاینده رود استفاده میکنه چند سالی هست این صنایع بزرگ از پساب تصفیه شهری استفاده میکنن حتی اب فاضلاب شهر ما رو خریدن پس به جای اینکه اینهمه به مغزتون فشار بیارین یکم مطالعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۷ تير ۱۴۰۲
استاندار اصفهان به طرح بزرگ انتقال آب نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت خوبی در این زمینه داریم و در جلسه های مختلف از مشکلات کار گره‌گشایی می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
با این وضعیت آب در صحرای ناژوان برنج کاری شده
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۱۹:۱۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
خواهشاً رسیدگی کنید ، آثار هنری هم دارن خراب میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۵ تير ۱۴۰۲
خوشبختانه دو ساله دولت مردمی ابَر طرح‌های آبرسانی از دریای عمان به داخل فلات ایران رو شروع کرده. تا ۱۴۰۵ آب تصفیه شده‌ و بی‌پایان اقیانوس هند به اصفهان یزد کرمان شیراز مشهد و شهرهای در مسیر می‌رسه
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۹:۱۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
این کار یک کار مانا و پایدار و همیشگی و جاودان برای آبادی کشورمان چه مرکز و چه شرق و چه جنوب کشورمان خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۵ تير ۱۴۰۲
خدا کنه اینقدر عرضه و لیاقت و تلاش تو همه مردم و مسولان باشه
و خط‌های بزرگ و بسیار فراوان آبرسانی از اقیانوس به کویرها و مرکز و شرق و جنوب ایران در برنامه باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
????اصفهان مظلوم خیلی باعث تاسف وناراحت کننده است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۱۴ ۲۵ تير ۱۴۰۲
انتقال آب از دریا انتقال آبی مانا پایدار و ماندگار و همیشگی است که به شرایط
آب و هوایی و زیست محیطی و بارش بستگی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۸:۰۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
ظلم پایدار نخواهد ماند و همیشه هر چند نخبه باشید نخبه تر از شماها همه هم هست و اگر چه افکار عمومی و افکار مسولین کشوری را منحرف ساختید و می‌سازید ولی باز هم اشتباه‌های بزرگتان جبران ناپذیر است
کوهرنگ بختیاری سرچشمه و زاینده سه رود بزرگ کارون و دز و زاینده رود است
سهم دشت زرین کوهرنگ از آب زاینده رودش اگر چیزی نیست بخشی از آبهای انتقالی از سرشاخه های کارون که حقش است که به این دشت شهرستان پرآب غیرشمالی زاگرس مرکزی برسند
راهکار تنها مدیریت درست و همکاری و پذیرفتن حقوق بالادست و پایین دست باهم است
در ضمن در کشوری خشک و نیمه خشک بردن و ریختن آبهای شیرین که جایشان در گلوی تشنه مردم است ،به تالاب و مرداب و باتلاق و دریا و کشتهای غرقابی و منسوخ شده و محصولات آب بر در دو بیابان اصفهان و خوزستان اشتباه است
عراق بر روی شاخه های ورودی به خلیج فارس در ابتدای دهانه اروند سد میزند و ایران عزیز ومسولان خوزستان آب کارون و دز را بدریا میریزندو یا آب لوله کشی را صرف برنجکاری میکنند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۷:۵۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
راهکارهای بسیار فراوانی است
یکی از راهکارها توسعه جمعیت استان به غرب و در مسیر مبارکه تا چرمهین و قهفرخ مسیری کوهپایه ایی و زیبا برای سرریز جمعیت کلانشهر ها و شهرهای مرکزی کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
توسعه شهری و شهرهای جدید باید بسمت غرب استان و کوهپایه های خوش آب و هوای قهفرخ باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اصفهان عزیز ما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
آخیییییی
خود کرده را هیچ تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
با توجه به خشکی زاینده رود و برداشت های بی رویه از آب های استاتیک که باعث این فاجعه فرو نشست زمین شده این بحران با کمک همه مسوولیت و دولت مردان باید حل بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اگه اصفهان نصف جهانه آبادان کل جهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۵:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
الان مشکل ما استانی نیست کل ایران ویران شده فریدونشهر که همیشه آب داشت آب نداره به لطف مسولین
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۸:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
بختیاری کل جهانه لاف دزدی نکن نازنین عمری ما برای این لاف زحمت کشیدیم
آبادانی کارون بختیاریا فکر کنم از وسط شهرتون میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
آبادان گور داره که کفن داره هر چه همه دارید از ما دارید
ماییم که همه جهانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۶ تير ۱۴۰۲
آرزو برای جوانان عیب نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۶ ۲۶ تير ۱۴۰۲
اینکه گفتن اصفهان نصف جهان معلومه خیلی سوختیا!!!اینجوری تلف میشی بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۶ تير ۱۴۰۲
تفاوتی که فرونشست زمین در اصفهان با سایر استان ها دارد این است که در این خطه این مسئله وارد محدوده های مسکونی و صنعتی و برخی از زیرساخت ها شده است.
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۵:۰۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
بنده خدا از قدیم گفتند آب تو سر بالای کار نمیده.، این همه درختکاری تو دشتهای سامان چهار محال هیچ سودی که نداره هیچ اکوسیستم رو بر هم زده وباعث کاهش بارندگی در بالا دست شده منتظر عواقب اون باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
عزیز آب خودش در سربالا هست قرار نیست سربالا بره در ضمن برو ژاپن را نگاه کن ببین کوهستانها چطور آبادند برعکس ما که کوهستانهای آباد را فدای بیابان‌های خشک میکنیم
از قدیم هم گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اون دوستانی که ادعا دارند آب شهرشون رو میارن برا اصفهان به نظرم بجای گشتن تو فضای مجازی کمی طالعه کنند اصفهان خودش تالاب داشت زاینده رود داشت مسئولین دلسوز برای جایگزینی پول های اختلاس شده صنایعی مثل فولاد رو قوت دادند و آب های اصفهان نابود شد شما به فکر شهر خودتون باشید این فرو نشست ای شهر اصفهان بخاطر خشکی چند ساله زاینده روده که با تزریق مصنوعی آب حل میشه اما از اونجا که مسئولین خیلی به فکر هستن میگن هزینه بره نمی‌کنیم آخه لرستان چه ربطی به اصفهان داره دولت میاد اینقدر هزینه کنه از اونجا آب برا اصفهان بفرسته.. لطفا قبل حرف زدن کمی فکر کنید و بجای گیر دادن ب اصفهان از مسئول شهرتون تشکر کنید .اصفهان زیباترین کویر های دنیا رو داره و بهشتی در میان کویره اگه بخواهید درنظر بگیرید نصف ایران کویره .التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اون فولاد مبارکه که داری بهش مینازی به آب سرشاخه های کارون داره کار میکنه

یکم منطقه ای فکر نکن کجای دنیای صنایع آب بر رو در وسط کویر میسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۵ تير ۱۴۰۲
برو مطالعه کن اصفهان و خوزستان هیچ آبی از خود ندارند همه و همه از لرستانند ،اشتباه بزرگ مسولان کشوری هم همین است که تا کی میخواهند بفهمند توسعه بیابانها بیش از این به ضرر کشورمان است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۹:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
به خدا ادم هایی چون شما کشور را به نابودی میکشند
برو مطالعه کن بیسواد تونلی شصت کیلومتری پر عمق دویست متری با بودجه های کلان کشوری قرار است سالها بودجه‌های هنگفت کشوری را ببلعد تا آب از بختیاری به بیابان مرکز برساند مقصر نادانی شما نیست اتفاقا این نادانی و نفهمی شما هر چه بیشتر باشد برای شما سود دارد این توصیه من به شماهاست که البته در همین خط پیش میروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخ
والسلام نامه تمام
عجب نظر مسخره و از روی جهالت و دیوانگی
اصفهان سرچشمه زاینده رود نیست این را بفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
انتقال آب پایدار و مانا و ماندگار دریا توسط صنایع بهترین کار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
بیسواد آب زاینده رود از کجا میاد حتما تالاب گاوخونی اصفهان
کجای دنیا تو کویر برنج می کارن که تو اصفهان می کارن
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۲۳:۱۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
التماس عقل از خدا برای امثال شما داریم چشات رو باز کن نیاز به مطالعه هم نمیگم هست فقط به چشم نیازه چشم خدا بهت چشم داده که؟ چرا باید از چهارمحال محال و بختیاری تونل های کوهرنگ ۱؛۲؛۳ و گوتهارد بهشت آباد حفر بشه تا آب بره به کویری به اسم اصفهان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۶ تير ۱۴۰۲
دقیقا درست گفتی
تازه تا همین ۳۰سال پیش کل حوضه آبریز زاینده‌رود برای اصفهان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
مشکل آب به راحتی با قوانین وراهکارهای درست وعاقلانه حل میشود ولی متاسفانه در کشور ما راهکارها برعکس هستند.
Iran (Islamic Republic of)
اب
۱۳:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
استان آب نداره صنایع ابر ساخته میشه شهر روز به بزرگتر و جمیعت هرروز بیشتر میشه مسولین این استان فکر کردن در حال خدمت کردن هستند در آینده متوجه سوی مدیریت خود خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
توسعه شهر بسمت کوهپایه های غرب استان باید باشد و مخصوصا ساخت شهرهای جدید در غرب استان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
فولاد مبارکه و ذوب آهن علاوه بر ضربه به استان اصفهان چهار محال و بختیاری رو بی آب کردن

فولاد و ذوب آهن باید در بندرعباس ساخته می شدند نه وسط کویر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
کل آبی که فولاد و ذوب آهن مصرف می کنند حدود ۳ درصد آب زاینده روده، ۹۷ درصد دیگه اش چی میشه؟! همین الان این دو کارخانه جمع بشه ۳ درصد وضعیت آب این استانها بهتر میشه! کد اشتباه بهتون میدند
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۸:۵۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
دیگه کاری است که شده
انتقال حوضه به حوضه در کشوری خشک باید مجاز شود و صنایع آب بر به استانهای بالادست همچون لرستانهای شمالی و جنوبی و مرکزی (بختیاری)برده شوند و صنایع هوش مصنوعی و تراشه در شهرهای کویری و انتقال آب پایدار دریاها انتقالی مانا و ماندگار و جاودان برای حال و آیندگان است به فکر راهکارهای مدیریت درست آبهای شیرین فقط و فقط برای شرب و کشتهای گلخانه باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
مشکل فقط از حفر زیاد چاههای عمیق در اصفهان و اطراف آن است اگر ده تا زاینده رود هم در اصفهان جاری باشه مشکل را حل نمی کنه تا این چاهها فعالند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
برنج وپیاز کاری در بروجرد . شستن جوی خیابانها توسط تانکرهای آب شهرداری بجای استفاده از پاکبان ....منابع زیر زمینی این شهر در حال نابود شدن می باشد
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۸:۵۴ ۲۵ تير ۱۴۰۲
فرونشست زمین اصلی ترین چالش در این خطه است و این پدیده در برخی استان ها بیشتر در مناطق دشتی و بیابانی است اما در اصفهان وارد مجموعه های مسکونی و صنعتی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۱۱:۱۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
این است سیاست محیط زیست درایران تالاب ها خشکیدند دریاچه ارومیه تبدیل شد به کویر غرب کشور جاها بیش از صد متر رفتند پایین مجال نیست تا ساعتها می توان شکوه کرد بیسوادان به بهانه خودکفایی کشاورزی محیط زیست را نابود کردند
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۸:۵۲ ۲۵ تير ۱۴۰۲
ریختن آبهای شیرین به دریاچه شور ارومیه به نظرتان کار درستی است
یک دریاچه شور اگر قابل تبدیل شدن به هر زیست دیگری داشته باشد یقینا تهدید به فرصت تبدیل میشود
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۲۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
" فیلم سینمایی نابودی شهرها "
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۸:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
ای غفار امان از دست تو ما در شهرکرد ترک هم داریم
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۸:۵۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
نابودی شهرها با بی عقلی و نفهمی است و گرمه شهرها بیشتر باید طولی رشد کنند و در جاهای خوش آب و هواتر و یا کنار سواحل توسعه بیش از اندازه شهرها و صنایع آب بر و کشتهای غرقابی و ریختن آبهای شیرین به مرداب و تالاب و باتلاق و دریاچه های شور و دریاهای آزاد حتما خشکسالی سرزمین و جسم و فکر می آورد
از قدیم گفتن وقتی فکر نباشد جان در عذاب است
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۰:۰۲ ۲۵ تير ۱۴۰۲
استاندار اصفهان گفت: تفاوتی که فرونشست زمین در اصفهان با سایر استان ها دارد این است که در این خطه این مسئله وارد محدوده های مسکونی و صنعتی و برخی از زیرساخت ها شده است.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۰:۰۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
درود خدا بر دولت مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
درود خدا بر دولت مردمان بالادست رودها و پایین دست رودها
وقتی بالادست رودها تشنه نگه داشته شوند و پایین دست ها اسراف و بی برنامه باشند چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
این اتفاقات ، تنها یکی ار تبعات تعطیلی آبخیزداری و آبخوان داری در 10 سال گذشته است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۵ تير ۱۴۰۲
به فولاد مبارکه دستور بدید بجای خرج میلیاردها تومن پول برای فوتبال کمی هم به فکر فرونشست زمین باشه عامل اصلی فرونشت برداشت بیش از حد آب صنایع از زمین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
محض اطلاع فولاد مبارکه ۴۰ درصد آبش را از تصفیه فاضلاب شهرهای اطرافش تامین می کنه، ولی با بخش اول حرفت موافقم، کارگر این صنعت گوش و چشم و ریه اش را میزاره که شرکت سود کنه بشه قرارداد ۵۰ میلیاردی یک فصل یک بازیکن فوتبال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
گویا مبالغی که خرج ورزش میکنند از مالیاتشان کم میشود،یعنی از پول ملت خرج میکنند نه خودشان!!!
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۸:۴۶ ۲۵ تير ۱۴۰۲
همین فولادها و پتروشیمی ها و شرکتهای نفتی و شرکتهای گاز و دهها فولاد گوناگون در کویر باید بفکر انتقال آب از دریا باشند بعنوان مثال در خوزستان بجای شیرین کردن آب دریا آبهای شیرین را بدریا می‌ریزند در صورتیکه تمام حاشیه خلیج فارس بیشتر آب مورد نیازشان را از دریا شیرین سازی و استفاده میکنند ولی اینور آب آب مفته ،مفت مفت
Germany
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۵ تير ۱۴۰۲
سلام و عرض ادب
برادران این زنگ خطر است. فرونشست‌ها (خسف زمین شل) نشانه‌ایی از نشانه‌هاست، ولی ساده ازش میگذریم، الان کل جهان به فرو رفتن زمین دچار شده این علامته علااامت لطفا گوش به زنگ باشید و دنبال حقیقت بگردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اینم بهانه جدیدتونه برای انتقال آب جاهای دیگه به اصفهان؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۵ تير ۱۴۰۲
نه متاسفانه واقعیت داره. ماه گذشته وسط اتوبان آقابابایی اصفهان که خیلی شلوغه، نشست وحشتناک با گودی عمیق ایجاد شد و با زحمت بعداز چند روز درست شد. از فروردین تا الان چندمورد از گودی و نشست عمیق و خرابی در خیابان‌های اصلی اصفهان اتفاق افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
ما تو استان خودمون داریم با تانکر آب استفاده می‌کنیم که اصفهان فقط فولاد مبارکش ۳۵ هزار هکتار درخت اش را آبیاری کنه آب برای فولادش هم جدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۶ تير ۱۴۰۲
خسته نباشید اصفهان میلیون ها ساله داره از لرها بهره برداری آبی میکنه برای آشامیدن و هر از گاهی برای زمین های کشاورزی،،البته نعمت خداست،خدا نعمت میده که مردم استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۷ تير ۱۴۰۲
سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در حاشیه جلسه شورای اداری استان اصفهان گفت: فرونشست زمین اصلی ترین چالش در این خطه است و این پدیده در برخی استان ها بیشتر در مناطق دشتی و بیابانی است اما در اصفهان وارد مجموعه های مسکونی و صنعتی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
کجای دنیا آب یک منطقه سرسبز را میبرند به یک کویر ، هیچوقت یک کویر سرسبز نخواهد شد و منطقه اولی هم به کویر تبدیل میشود
چهارمحال قلب زاگرس به سرطان بهره برداری های دیوانه وار و انتقال آبش به کویرهایی مثل یزد و اصفهان دچار شده و تا چند دیگر او هم مثل انها کویر خواهد شد
چقدر نادانی چقدر ندانم کاری چقدر بی مسئولیتی
نه به سدسازی نه به سد سا ی نه به سدسازی
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۹:۰۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
بنده خدا اب شما را اگه هم به دل کویر برده اند براب اشامیدن مصرف میشه نه برای ابیاری مزارع و درختان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اگه اجازه بدند هر چیزی مسیر خودش را برود هیچ استانی مشکل پیدا نمیکنه زایتده رود باید بصورت طبیعی جریان پیدا کنه اگه امروز نوبت اصفهانه فردا حتما نوبت استان شما میشه یه روز اصفهان مشکل اب دلشت امروز فرونشیتم به ان اضافه شده کم کم فرونشست هم به مشکلات شما اضافه میشه با تفرقه افکنی مشکلات رابیشتر نکتید به فکر محیط زیست که تاثیر مستقبم بر زندگی همه داره باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
با ۸:۴۸ کاملا موافقم، آب لرستان بدبخت رو هم میبرن قم، جالب اینجاست که تمام روستاهای مسیر قم رود تو الیگودرز مشکل آب دارن با این طرح مسخره قمرود. خوانسار خودش سد داره ما آبش رو لرستان باید تامین کنه، آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۲:۰۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
استاندار اصفهان گفت: تفاوتی که فرونشست زمین در اصفهان با سایر استان ها دارد این است که در این خطه این مسئله وارد محدوده های مسکونی و صنعتی و برخی از زیرساخت ها شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
برادر من مسیر طبیعی زاینده رود چی بوده؟! غیر از جریان از استان اصفهان و درنهایت رسیدن به تالاب گاو خونی و تقویت قنات های یزد بوده؟! اتفاقا مسیر اصلی اش مسدود شده که این بلا سر این استان ها اومده، بلایی که برداشت های بی رویه حتی سر استان چهارمحال هم داره میاره، و وضع اونها هم تا چند سال دیگه مثل اصفهان و یزد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSI
۱۸:۴۲ ۲۵ تير ۱۴۰۲
از نظر جغرافیای سیاسی شاید بگن ولی از همه لحاظ کوهستان بر بیابان برتری دارد مگر در یکی دو مورد
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۲۳:۱۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
نظری که نشر دادید نظر من نیست از اسم کاربری من داره سوء استفاده میشه؛
متن نظرم:۰۹۳۲ عزیز کی گفته مسیر طبیعت؛ شاید زاینده رود مسیر طبیعت باشه ولی کدوم یکی از مادی ها طبیعیه؟ چندتا مادی از زاینده رود جدا کردن داخل اصفهان که به کشاورزی برسن ؟ چرا داخل چهار محال و بختیاری ۲۸ سالی که من عمر گرفتم و ده سالی که تو حوزه کشاورزی ام اجازه برداشت از رودخانه ها وجود نداره؟ زیاده خواهی کشاورزای خودتون مسبب این فرو نشست هاست که بیابون رو میخوان بهش بکنن و به هیچ صراط کشاورزی اصولی و پیشرفته ای مستقیم نیستن و همچنان اصرار به شلخته کاری عین صد سال پیش غرقابی کشت کردن و کشت برنج دارن ؛ چند سالی هم هست که حمله ور شدن به استان های همجوار و قیمت اجاره زمین کشاورزی رو چند ده برابر کردن؛ زیاده خواهی و کشت نا مناسب مسببشه نه بلهحتما نوبت استان ما میشه چون نماینده های مجلس شما با پول کار خونه ها و زور مجوز تونل انتقال اب گوتهارد در بهشت اباد رو گرفتن تونل های کوهرنگ ۱؛۲؛۳ اینها کجا طبیعیه؟
اگر مطالعه ای داشتید متوجه بودید انحراف مسیر آب به سمت زاینده رود کاملا مصنوعی و از زمان شاه عباس صفوی بوده یک سرچ بزنید تونل کوهرنگ متوجه میشید ؛ یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۶ تير ۱۴۰۲
اولاً طبق قانون آب حوضه آبریز زاینده‌رود مطلق به باتلاق گاوخونی است ثانیا تا همین ۴۰سال پیش کل استانتون مال اصفهان بود ثالثا یکی از دلایل انتقال آب مهاجرینی هستند که اکثرا از استان خودتون هستند که اگه همین الان برگردند یه سری از پروژه ها انتقال متوقف میشه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۰:۲۸ ۲۶ تير ۱۴۰۲
نمی دونم چرا هرچی لرستانی از چهارمحال و بختیاری سرازیر شده توی اصفهان،سهم سرریز جمعیت این استان به اصفهان و آب مصرفی شان باید از چهارمحال تأمین بشه دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۲
من تا جایی که میدونم ۹۵٪ آب فقط و فقط برای صنایع مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن مصرف میشه و ۴۵ سال پیش این صنایع بخاطر مصرف زیاد آب زیاد بسته شده بود ولی باز شد چون درآمد خیلی بالایی داره کلا کشاورزی را نابود کردند