نابینایی و کم‌بینایی دلیلی برای رقابت نکردن در ورزش نیست و این همان نکته‌ای است که در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان باز هم به چشم آمد.

دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان به میزبانی شهر پاریس فرانسه در حال برگزاری است و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. این مسابقات در رشته و کلاس‌های مختلفی برگزار می‌شود. در رقابت‌های مربوط به نابینایان و البته در برخی ماده‌ها، دوندگان با کمک همراه‌شان در مسیر قرار می‌گیرند و برای رسیدن به بهترین رتبه و خوش‌رنگ‌ترین مدال رقابت می‌کنند.

برای آنکه ورزشکار و همراهش با یکدیگر هماهنگ باشند، از یک دستبند استفاده می‌کنند که به دست هر دو نفر بسته می‌شود. استفاده از این دستبند قانون است و دونده و همراهش نباید در طول مسابقه دست همدیگر را لمس کنند. مورد بعدی هم به این دلیل است که این اتصال باعث می‌شود هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد و فرد همراه نیز دونده نابینا را با خودش نکشد. در واقع به نوعی می‌توان گفت که فرد همراه به کمک دستبند، به نوعی نقش چشم‌های دونده نابینا را ایفا می‌کند و آن‌ها «یک روح هستند در دو بدن».

همین اتفاق به ظاهر ساده، اما در اصل پیچیده و سخت، تصاویر جالبی را در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان رقم زده که برخی از آن‌ها را در زیر می‌بینید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار