معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ماندگاری پزشکان در مناطق روستایی و کم برخوردار یکی از برنامه های وزارت بهداشت است.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: یکی از برنامه های ما تقویت حوزه بهداشت است، بیش از ۲۹۰۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور داریم، به طوری که یکی از برنامه هایمان ماندگاری پزشکان در مناطق روستایی و کم برخوردار است.

او با اشاره به این که بیمه روستایی و عشایر۹۶۰۰ میلیارد تومان است که بیش از هزار میلیارد تومان از این منابع مربوط به دارو می شود افزود: باید سواد تغذیه را در بین مردم و به خصوص مناطق روستایی و عشایر ارتقاء دهیم؛ بنابراین سعی کرده ایم تا آمار تعدا پزشک را نسبت به جمعیت بهبود دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: دریافتی کادر سلامت در روستاها ۳۰ درصد بیشتر از شهرها در نظر گرفته شده است تا پزشکان ماندگار شوند.

او بیان کرد: به ازای هر۴۰ هزار نفر یک کارشناس تغذیه و یک بهداشت روان و به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک دندان پزشک در نظر گرفته شده است.

بهروز رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت  در ادامه برنامه گفت: طرح پزشک خانواده در کشور اجرا شده است. ارائه خدمات بر مبنای اصل پیشگیری و خود مراقبتی است، یکی از اقدامات ما اختصاص منابع پایدار برای اجرای این طرح است. برای سال جاری بیش از نه هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در سال جاری یک تفاهم نامه ای با ویژگی خاص از نظر اعتباری و مناطق کم برخوردار از نظر ماندگاری پزشکان به امضا رسیده است.

او بیان کرد: افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و بیماران با نظام ارجاع بستری می شوند و خدمات قابل توجهی را کسب می کنند.در بخش بستری ۹۵ درصد و سرپایی نیز ۷۰ درصد از خدمات تحت پوشش بیمه قرار دارند.

ناصحی بیان کرد: ۸۰ درصد هزینه ها در پایان ماه پرداخت می‌شود و در پایان فصل نیز ۲۰ درصد باقی مانده در مناطق روستایی و عشایر تسویه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.