هواشناسی در مورد کاهش دید، کیفیت هوا، باد، گردوخاک و تندباد لحظه‌ای در استان اصفهان هشدارِ سطح زرد صادر کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: فعالیت این سامانه از امروز آغاز و تا چهارشنبه بیست‌وهشتم تیرماه در مناطق شمال، شرق و مناطق مرکزی استان پیش‌بینی شده است.


آسیه آقایی با بیان اینکه از فردا با گذر موج شمالی گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و وزش باد روز یکشنبه در نیمه غربی گاهی شدید و به صورت نسبتاً شدید در سطح استان تا اواخر هفته کماکان ادامه دارد افزود: در مناطق شمالی، شرقی و تا حدی مرکز استان گاهی همراه با گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود.


او با اشاره  به وزش باد و گردوخاک، احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال و شرق، خیزش گردوخاک با کاهش دید و کیفیت هواگفت: امروز و فردا مناطق مرکزی استان، روز دوشنبه و چهارشنبه شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، اصفهان، نجف‌آباد، مورچه‌خورت، مبارکه، شهرضا، زرین شهر و کبوترآباد مستعد فعالیت سامانه است.


کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان، خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و نهال‌ها را از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه دانست و افزود: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.


آقایی با اشاره به اینکه کاشان رکورددار گرمای هوا در اصفهان شد، گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در نیمه شمالی استان دو تا چهار درجه و در سایر مناطق یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت.


او  افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ درجه می‌رسد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت:کاشان با بیشینه دمای ۴۷ درجه گرم‌ترین و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۵ درجه خنک‌ترین مناطق استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
چیزی نیست. تو قم چند روز وضعیت نارنجی بود و از شدت گرد وخاک بعنوان آلوده ترین شهر معرفی شد ولی ما کارمندان به سلامتی سر کار حاضر شدیم.