مدیر عامل آب و فاضلاب استان یزد گفت: تکمیل مخازن و رینگ شهری آب یزد نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 جلال علمدار مدیر عامل آب و فاضلاب استان یزد در نشست خبری "آقای مدیر حرف بزن" به طرح‌های شرکت آبفا اشاره کرد و گفت: مهمترین این طرح ها، رینگ شهری یزد به طول ۱۶۰ کیلومتر است که به منظور تامین آب پایدار شهر در دست اجراست.

او افزود: سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مخازن و رینگ شهری آبرسانی در استان یزد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: با ساخت مخازن جدید آب، ۱۷۰ هزار مترمکعب به ظرفیت نگهداری آب در شهر یزد اضافه می‌شود که هم اکنون این مخازن، ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ۳ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

علمدار به کمبود منابع آبی استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: با همه کاستی ها، از ابتدای امسال تاکنون قطعی آب در بخش خانگی نداشتیم و امیدواریم با همراهی مردم تابستانی بدون قطعی آب را پشت سر بگذاریم.

او درباره وضعیت آبرسانی به روستا‌های استان یزد هم تصریح کرد: از هزار و ۱۱۷ روستای استان، هم اکنون ۶۵۰ روستا زیرپوشش شبکه آبرسانی هستند و آب ۳۲۰ روستا هم به صورت سیار تامین و آبرسانی به بقیه روستا‌ها هم با ظرفیت قناتها، انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا با بیان طرح قرارگاه محرومیت‌زادیی امام حسن مجتبی (ع) در استان یزد، گفت: اجرای طرح آبرسانی به بیش از ۳۸۴ روستا یکی از مهمترین مصوبات این قرارگاه است که هم اکنون آبرسانی به ۵۸ روستا با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اجراست.

علمدار به طرح فاضلاب شهری هم اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل آن به حدود ۱۲ هزار میلیارد اعتبار نیاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
آب نمی خواهیم بیرون کردن مهاجران کرمانی و سیستان و بلوچستان و افغانی از یزد را از مسئولان می خواهیم اگر آب باشد اما امنیت نباشد هیچ فایده ای ندارد بیرون کنید غیر بومی ها را تشنگی و نبود آب قابل تحمل تر از بی امنیتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۴ تير ۱۴۰۲
مسئولان محترم اولین کاری که باید انجام دهید بیرون نمودن غیر بومی ها مانند اهالی کرمان و سیستان و بلوچستان و افغانستان از یزد است زیرا آب زیادی مصرف می کنند و علاوه بر مصرف آب زیاد در مسائل شخصی اهالی استان یزد نیز دخالت می نمایند هرچه زودتر آنها را اخراج نمایید خسته شدیم کافی است