تجلیل از حامیان ساخت ۸۵۰ نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان

از فعالان برترِ نهاد‌های حمایتی در ساخت ۸۵۰ نیروگاه ۵ کیلووات خورشیدی در استان اصفهان تجلیل شد.

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان اصفهان گفت: از این تعداد، ۵۲۶ نیروگاه به همت بسیج سازندگی ایجاده شده و ۱۵۰ جهادگر بسیجی برای نصب آن‌ها آموزش دیده اند.

سرهنگ پاسدار حسن عجمی با بیان اینکه جهاد روشنایی یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی است که از دوسال پیش اجرای آن آغاز شده است افزود: در این مدت نیروگاه‌های خورشیدی در مجموع به ظرفیت پنج مگاوات در پشت بام منازل مسکونی نیازمندان استان اصفهان نصب شده است.

او کمک به محرومان و شبکه توزیع برق در تولید انرژی را دو هدف اصلی اجرای طرح جهاد روشنایی اعلام کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان هم گفت: کاهش تلفات برق و جبران بخشی از ناترازی برق کشور، از مزایای نصب نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در پشت بام واحد‌های مسکونی است.

مهدی ثقفی افزود: نیمی از حدود ۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی استان اصفهان، نیروگاه‌های نصب شده در پشت بام منازل هستند.

مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان اصفهان نیز گفت: مکان مورد تأیید نصب نیروگاه خورشیدی روی پشت بام باید دست کم ۵۰ مترمربع، سقف دار با سازه جدید که دست کم تا ۲۰ سال آینده جوابگو باشد.

عماد مرادی افزود: افراد کم درآمد و جزء دهک‌های پایین جامعه که چنین مکانی را دارند می‌توانند با مراجعه حضوری به بسیج سازندگی یا شرکت توزیع برق شهرستان خود یا از طریق سامانه ebsvam.ir (تسهیلات اقتصاد مقاومتی) درخواست اخذ تسهیلات برای نصب نیروگاه خورشیدی کنند.

او گفت: مبلغ تسهیلات جاری اعلام نشده، ولی پارسال این تسهیلات ۱۰۰ تا ۱۰۵ میلیون تومان هفت ساله با کارمزد چهار درصد بود که با کسر اقساط وام، دست کم ماهانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان درآمد برای افراد دارد و سالانه طبق قرارداد تضمینی ۲۰ ساله، این میزان افزایش می‌یابد.

مرادی افزود: افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هم برای ثبت درخواست نصب نیروگاه خورشیدی باید به نهاد حمایتی خود مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.