مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت اتباع افغانستانی در صدر گردشگران سلامت به خراسان رضوی قرار دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درآمد حاصل از گردشگری سلامت در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در سه ماهه نخست امسال هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۳۵ درصدی دارد. 

داوود خوش شکن افزود: بر اساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این بازه زمانی ۱۳ هزار و ۹۴۸ گردشگر سلامت (بیمار غیر ایرانی) از ۵۱ ملیت به مراکز درمانی مشهد مقدس مراجعه کردند که این عدد در مقایسه با آمار ۱۳ هزار و ۷۴ گردشگر بهار پارسال که از ۴۵ ملیت بودند، حدود هفت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد معادل هشت هزار و ۴۳۱ نفر از گردشگران سلامت در بهار امسال زن و بقیه مرد بودند که از خدمات پزشکی مراکز درمانی مشهد از جمله بستری، سرپایی، کلینیک، جراحی محدود این مراکز بهره‌مند شدند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: بیشترین گردشگران سلامت امسال به ترتیب هشت هزار و ۷۰۸ نفر از افغانستان، سه هزار و ۶۸۴ نفر از عراق، ۷۹۳ نفر از ترکمستان و ۲۲۶ نفر از بحرین بودند. 

خوش شکن افزود: هم اکنون ۳۷ بیمارستان و مرکز درمانی شامل پنج مرکز دولتی، ۱۴ مرکز خصوصی، ۱۵ درمانگاه تخصصی و سه مرکز درمانی جراحی محدود در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای مجوز IPD است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.