رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ورزش همگانی در فرهنگ سازی نقش موثر و کلیدی دارد.

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم افتتاحیه ششمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با بیان این که ورزش همگانی پیش از اینکه مقوله ورزشی باشد یک موضوع فرهنگی است، گفت: ورزش همگانی در فرهنگ سازی نقش موثر و کلیدی دارد و موجبات شور و نشاط می‌شود و جامعه دانشگاهی و دانشجویان باید به این باور برساند که در همه ایام زندگی فعالیت و تحرک بدنی را مدنظر قرار دهند و منحصر به مسابقات نباشند.

وی خاطرنشان کرد: بر این باورم که ورزش همگانی با تلاش مسئولان دانشگاه‌ها در چند سال اخیر موقعیت مناسبی در سراسر دانشگاه‌های کشور برای جامعه دانشجویی به وجود آورده است که امیدوارم جامعه دانشجویی از اقبال گسترده برخوردار شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه گفت: امروز در اغلب دانشگاه‌های کشور به جایی رسیده‌ایم که بهانه‌ای برای ورزش نکردن نیست و اگر دانشجو همت و اراده کنند، به سهولت می‌تواند به ورزش در رشته‌های مختلف مبادرت ورزد.

معاون وزیر علوم برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی را علاوه بر ایجاد شور و نشاط در میان دانشجویان کشور عاملی در زمینه شناسایی استعداد‌های ورزشی برای المپیاد‌ها و مسابقات ورزشی در سطح ملی و جهانی دانست.

داداش‌پور افزود : المپیاد‌های ورزشی، فرصتی است برای دانشجویان تا بتوانند به وسیله ورزش‌های سالم و مفرح، به سمت فضایی نشاط آور و پرتحرک حرکت کنند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار