کارشناس یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حریقی در مراتع و جنگل‌های استان رخ نداده است.

رضوان مشتاق کارشناس یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عامل ۹۰ درصد از آتش سوزی‌های رخ داده در مراتع استان طی سال‌های گذشته را انسانی و غیرعمد اعلام کرد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه، از ابتدای امسال تاکنون حریقی در مراتع استان رخ نداده است.

مشتاق با بیان اینکه مساحت مراتع استان بیش از ۴ میلیون هکتار است، گفت: ایجاد آتش بُر در سطح جنگل‌ها و مراتع، خرید اقلام و تجهیزات اطفای حریق و توزیع بین دهیاری ها، برگزاری مانور اطفای حریق با همکاری جوامع محلی در شهرستان‌های مختلف و نقشه راه قرار دادن توصیه‌های مدیریت بحران استان از جمله اقدامات انجام شده برای پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی استان است.

او از مردم به ویژه رانندگان خواست که از انداختن ته سیگار و بطری‌های شیشه‌ای و فلزی در حاشیه جاده‌ها و مناطق دارای پوشش گیاهی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه حریق و تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی، موضوع را از طریق سامانه‌های تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.