مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در جشنواره استانی تئاتر خیابانی زیویه ۱۵ گروه نمایشی طی ۲ روز اجرای عمومی خواهند داشت

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه برگزاری جشنواره استانی تئاتر خیابانی زیویه در سقز اظهار کرد: این جشنواره در ۲ بخش تئاتر خیابانی و آیین‌های نمایشی برگزار می‌شود و هر ۲بخش جشنواره به صورت رقابتی بوده و نفرات برتر توسط هیات داوران معرفی خواهند شد.

 وی با بیان اینکه در این جشنواره ۱۵ گروه نمایشی طی ۲ روز اجرای عمومی خواهند داشت، گفت: همچنین در این رویداد هنری سه گروه نمایشی از اقلیم کردستان عراق نیز حضور دارند.

وی یادآور شد: "که ژوان" از دهگلان، "ژاکاو" از دانشگاه علمی کاربردی سقز، "ئه سمه ر و شاهو" از کامیاران، "ازدواج قدیم و جدید" کاری مشترک از سقز و کرکوک اقلیم کردستان، "حق نفس" از سقز، "نامه‌های دریا" از اقیلم کردستان و "خودتون قضاوت کنید" از سنندج از جمله گروه‌های نمایشی راه یافته به این جشنواره هستند که اجرای عمومی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: همچنین گروه‌های "ئه وین" از سنندج، "روز تولد من" از سقز، "یک ونیم متر" از سقز، "خه لاتی سنه" از سنندج، "زندگی من" از بانه، "که ژال" از سقز، "دوستی ژینگه" از اقلیم کردستان و "جهانگردان بینوا" از مریوان از دیگر گروه‌های راه یافته به این جشنواره هستند.

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زیویه، جمعه شب با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان حوزه تئاتر استان در پارک مولوی کُرد سقز آغاز شد. 

آیین اختتامیه و معرفی نفرات و گروه‌های برتر این رویداد هنری روز یکشنبه در شهرستان سقز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.