مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه صیانت از آب‌های زیر زمینی را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو براساس سند سازگاری با کم آبی دانست .

فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : کنترل و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های کشاورزی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است که در دستور کار شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها است.

رسول فرهادی به اهمیت نگاه و مدیریت یکپارچه شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها در اجرای این طرح تاکید کرد.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها در تمام استان‌ها براساس حوزه آبریز آن‌ها برگزار می‌شود؛ هماهنگی و هم افزایی بین مدیران مجریان عملیاتی این طرح در شرکت‌های آب منطقه حوزه آبریز کرخه و حوزه غرب کشور را هدف اصلی تشکیل این نشست اعلام کرد .

فرهادی محور اصلی این نشست را تشریح مسایل در ارتباط با نحوه کنترل و جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: مقرر شده در این طرح با هم افزایی شرکت توزیع نیروی برق استان‌ها چاه‌های کشاورزی که ۷۰ درصد بیشتر از سهیمه آب (مجوزشان) برق مصرف می‌کنند، شناسایی شوند.

وی گفت: ابتدا این طرح به مدت ۲ ماه به صورت آزمایشی در استان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزان یک قشر زحمت کش هستند که برای تامین معیشت خود شب و روز تلاش می‌کنند از مدیران و مجریان این طرح خواست با زبان بسیار ساده نه پیچیده براساس فرمول، شاخص علمی و ضریب ریاضی؛ درباره رعایت الگوی کشت و مدیریت مصرف آب با آن‌ها صحبت کنند.

فرهادی فرهنگ سازی و نهادینه کردن بهینه مصرف کردن آب در بخش کشاورزی را بسیار مهم‌تر از برخورد‌های سلبی دانست و از مجریان این طرح خواست اولویت خود را فرهنگ سازی و توضیح مسائل با زبان ساده و قابل فهم قرار دهند.

وی به نقش پر رنگ دستگاه‌های جهاد کشاورزی و شرکت‌های توزیع نیروی برق در اجرای طرح کنترل و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: پس از هم افزایی و همدلی بین مجریان طرح در شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها در قالب کارگروه‌های هماهنگی و هم افزایی با این دستگاه‌ها در مراحل بعد در دستور کار است .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.