رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت تولید برق دستگاه های دیزل ژنراتور این استان، ۴۸ مگاوات است که با بهره‌مندی از این ظرفیت می‌توان نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی داشت.

محمد رئیسی  اظهارکرد: این میزان ظرفیت از طریق ۱۱۳ دستگاه دیزل ژنراتور سطح استان قابل بهره برداری است و وارد مدار شدن این تعداد دستگاه دیزل ژنراتور نقش مهمی در تامین برق مطمئن و پایدار و گذر موفق از پیک تابستان خواهد داشت.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دیزل ژنراتور در ساعت پیک مصرف برق، ضمن تامین برق مورد نیاز دستگاه و سازمان خود، یاریگر صنعت برق در تامین برق پایدار مشترکان خانگی و حساس هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سهم بزرگی از مصرف برق در پیک تابستان، در حوزه مشترکان اداری است، بیان کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران تمامی ادارات و سازمان ها ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در ساعات غیراداری طبق مصرف سال ۱۴۰۰ هستند.

وی ادامه داد: سازمان های اداری می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های دیزل ژنراتور ضمن تامین برق مورد نیاز خود، نقش مهمی در عبور موفق از پیک تابستان داشته باشند.

رئیسی گفت: عدم سرویس به موقع دیزل ژنراتورها و تحویل ندادن سوخت به این دستگاه‌ها از مشکلات اساسی در استفاده نکردن از این ظرفیت مهم است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه مراکز حیاتی و حساس، موظف به تجهیز و آماده به کاری دستگاه های دیزل ژنراتور و تامین برق اضطراری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار