سرپرست پلیس فتای استان یزد از عودت مبلغ سه میلیارد ریال به حساب شاکی خبر داد.

 سرهنگ حسن ابولحسینی سرپرست پلیس فتای استان یزد گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مرکز فوریت‌های سایبری و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری سه میلیارد ریالی با شگرد برنده شدن در قرعه کشی، بررسی موضوع در دستور کار مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان یزد قرار گرفت. 

او ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که کلاهبردار از طریق شبکه‌های اجتماعی با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی رادیو با وی تماس گرفته و پس از اغفال و اخذ رمز حساب کاربری اقدام به فعال سازی اینترنت بانک و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی می‌کند. 

سرپرست پلیس فتا افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی بلافاصله حساب کلاهبردار مسدود و مبلغ سرقت شده به حساب شاکی عودت داده شد. 

ابولحسینی تصریح کرد: شهروندان دقت داشته باشند برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اطلاعات حساب بانکی به خصوص رمز‌های خود را در اختیار افرادی که از طریق مختلف به ویژه تماس‌های تلفنی و واتساپی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، قرار ندهند. 

او خاطرنشان ساخت: در صورتی که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را به سرعت از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir پیگیری کنند و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار