محرم بستری برای فرهنگ سازی اسلامی

امام جمعه آبادان محرم را ظرفیتی مناسب برای جلوگیری از انحرافات ضداسلامی دشمن و بستری مناسب فرهنگ سازی اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان در  آیین عبادی سیاسی این هفته و به مناسبت در پیش رو بودن ماه محرم گفت :این ماه فرصتی بی نظیر برای استفاده از ظرفیت آموزشی و فرهنگی آن است و  با توجه به آنکه محرم نقطه اقتدار مسلمانان است می توان جلوی پیشروی انحرافات دشمن در جامعه اسلامی گرفت.

او با اشاره به مصاف شدن امروز با روز خانواده به اهمیت این نهاد در اسلام و روایات تاکید کرد و گفت : همه نهادها وظیفه دارند برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در زمینه اقتصادی ، فرهنگی ، آموزشی و معنوی تلاش کنند.

این مسئول گفت : اهمیت این نهاد زمانی بیشتر نمایان می شود که تهاجمات فرهنگی دشمن به سمت خانواده و ضربه به عفاف و ارزش های آن قرار گرفته باشد.

خطیب جمعه آبادان همچنین سرعت بخشی به افتتاح بیمارستان جدید تامین اجتماعی را خواستار شد و گفت : این موضوع نباید باعث قطع خدمات رسانی بیمارستان فعلی تامین اجتماعی در این شهر شود.

 حجت الاسلام المسلمین غبیشاوی با بیان گرامیداشت روز شورای نگهبان بر اهمیت این شورا در جریان انتخابات و تفسیر قوانین تاکید کرد.

او با تبریک روز بهزیستی نیز تاکید کرد : توقعات از بهزیستی بیش از توان و اختیارات این نهاد حمایتی است و نیاز است پالایشگاه نفت ، سازمان منطقه آزاد اروند و همچنین خیران بیش از پیش در یاری نیازمندان تلاش کنند. 

رئیس شورای فرهنگی آبادان با بیان اهمیت تکریم بازنشستگان ، این افراد را سرمایه هایی دانست که می توان در هر حوزه ای با هدف افزایش پیشرفت جامعه از تجربه آن ها بهره گرفت.

برچسب ها: محرم ، جامعه اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.