هانی زاده گفت: آفریقا قاره‌ای است که می‌تواند بازار مهمی برای صادرات کالا‌های ایران در حوزه کشاوری، پزشکی و فناوری‌های نانو تکنولوژی باشد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به آفریقا و اهمیت این سفر بیان کرد:  سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی اوگاندا ، زیمباوه و کنیا آورده‌های اقتصادی بسیار بالایی برای ایران و این سه کشور به همراه دارد، زیرا قاره آفریقا قاره‌ای بکر و ناشناخته است و سال‌ها طعم تلخ استعمار اروپایی را چشیده و همچنان این زخم بر پیکره ملت‌های آفریقا باقی مانده است؛ لذا نگاه ملت‌های کشور‌های آفریقایی به جمهوری اسلامی ایران بسیار انعطاف پذیر است و به همین دلیل پذیرش بالایی برای کالا‌های ایرانی در بازار‌های کشور‌های قاره آفریقا وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل هم سفر رئیس جمهور به این کشورها می‌تواند زمینه‌ای برای ورود ایران به این قاره کاملا نو باشد. آفریقا قاره‌ای است که در حقیقت می‌تواند بازار مهمی برای صادرات کالا‌های ایران در حوزه کشاوری، پزشکی ، فناوری‌های نانو تکنولوژی ، حفاری‌های گاز و نفت  باشد و حجمی که پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده برای کالا‌های ایرانی وجود داشته باشد به ۶۰۰ میلیارد دلار بالغ خواهد بود که این رقم بسیار بالایی است و می‌تواند جبران کننده عدم فروش نفت و صادرات کالا‌های ایرانی باشد و در دهه آینده سیاست گذاری ایران این است که به تدریج از اقتصاد نفتی خارج شود و به سمت اقتصاد پویا و گردشی و تبادل بین قاره‌ای برود که میتواند اقتصاد پویایی برای ایران رقم بزند.

هانی زاده درباره سیاست منطقه گرایی دولت سیزدهم نیز گفت: سیاست دولت سیزدهم درد وسال قبل موفق بود است. همگرایی بین ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس همچنین همگرایی بین ایران و کشور‌های آسیای میانه  و تلاش برخی کشور‌ها نظیر مصر  و اردن برای نزدیکی به ایران نشانه موفقیت دستگاه دیپماسی و سیاست‌های منطقه‌ای دولت سیزدهم است که تاثیر خود را به خوبی در منطقه باقی گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۳ تير ۱۴۰۲
احسنت به ایران وایرانی
آخرین اخبار