استاندار یزد گفت: اجرای طرح انتقال آب از دریا به استان به عنوان یک ابر طرح عمرانی و تمدنی، با جدیت در حال پیگیری است.

 مهران فاطمی استاندار یزد  در نشست با مدیرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان، محدودیت منابع آبی را یکی از چالش‌های استان از گذشته تا امروز دانست و گفت:  مدیریت توزیع آب با وجود محدودیت‌های شدید آبی به ویژه در فصل تابستان و پیک مصرف با دشواری‌های زیادی روبه رواست. 

او با بیان اینکه دولت سیزدهم به طور ویژه بر مباحث مربوط به حوزه آب تمرکز کرده است، افزود: برنامه‌ریزی برای تامین آب پایدار، بزرگترین دستاورد دولت سیزدهم در استان یزد است.

استاندار یزد اظهار داشت: مسائل مربوط به مراحل مختلف اجرای طرح انتقال آب از دریا به استان، به عنوان یک ابرطرح عمرانی و تمدنی با جدیت پیگیری می‌شود.

فاطمی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان استان هدف بهره وری با تصویب هیئت دولت تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور مقرر شد بسته‌های حمایتی برای افزایش بهره وری تدوین و در اختیار استان قرار گیرد.

او به تبیین ضرورت افزایش بهره وری در حوزه آب در استان خشک یزد پرداخت و گفت: این موضوع باید در قالب سند «یزد بهره ور» پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.

استاندار همچنین کمبود آب را یک از دغدغه‌های روستائیان به ویژه در فصل گرم سال عنوان کرد و افزود: در روز‌های باقی مانده از تابستان وضعیت آب روستا‌های استان به صورت روزانه رصد و دغدغه‌های موجود مرتفع شود.

او بر استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تسریع در روند اجرای طرح‌ها تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.