معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن تلاش می‌کند در جنگ ترکیبی جوانان و نوجوانان را به سمت مواد مخدر سوق دهد.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی که با حضور معاون حقوق مالکیت فکری و دبیر مرجع ملی کودک وزارت دادگستری برگزار شد گفت: سوق دادن افراد معتاد به سمت استفاده از مواد مخدر صنعتی از برنامه‌های دشمن در جنگ شناختی است.  

او با اشاره اینکه اعتبارات خوبی در سفر‌های رئیس جمهور به استان‌ها اختصاص می‌دهند که این‌ها بیشتر در حوزه عمرانی است و باید به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری شود، افزود: بیشتر اعتبارات حوزه فرهنگی هم حتی باز در مورد طرح های نیمه تمام فرهنگی است.

طالبی گفت: دشمن قصد دارد نوجوان و کودک ما را درگیر مواد مخدر کند و از این طریق به اهداف خود در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چنانچه در حوزه منابع انسانی، نیروی کارآمد نداشته باشیم زیرساخت اقتصادی و عمرانی کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهد، بیان کرد: باید موضوعات فرهنگی و اجتماعی هم به موازات موضوعات عمرانی و اقتصادی هدایت و راهبری شود.

او با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی و متولی حوزه آسیب‌های اجتماعی برای اجرای برنامه‌های خود دچار کمبود اعتبار هستند که می‌بایست توجه بیشتری به این‌ها صورت گیرد، گفت: سرمایه گذاری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در واقع سرمایه گذاری برای نیروی انسانی سالم و کارآمد برای حوزه اقتصاد است.

طالبی با اشاره به اینکه بسیاری از سارقین برای تأمین مواد مخدر خود دست به سرقت می‌زنند، گفت: عمده موارد ناپسند کودکان کار و زباله گردی و ... به دلیل اعتیاد به مواد مخدر و تأمین هزینه مواد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: منشأ بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی از جمله زباله گردی و تکدی گری و ... به موضوع اعتیاد بر می‌گردد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.