رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی استان لرستان از خسارت تنش خشکی به محصولات زراعی این استان خبر داد.

رحیم سلیمانی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی استان لرستان با اشاره به خسارت تنش خشکی (خشکسالی) به محصولات کشاورزی لرستان، اظهار داشت: تنش خشکی به برخی از مزارع شهرستان‌های این استان خسارت وارد کرده، اما هنوز میزان خسارت ارزیابی نشده است.

او افزود: سرمازدگی و یخ‌زدگی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال به بخشی از محصولات کشاورزی لرستان در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، دورود، بروجرد، سلسله و دلفان خسارت زده‌است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی لرستان عنوان کرد: ۸۵ هزار و ۳۱۳ هکتار از مزارع این استان در سرمازدگی ماه فروردین آسیب دید که ۵۹ هزار و ۸۲۱ هکتار از این مقدار دارای بیمه است.

او خسارت سرمازدگی به محصولات زراعی لرستان در ماه فروردین را ۱۳۳ میلیارد و ۱۲۶ میلیون دانست و بیان کرد: ۱۹ هزار و ۳۸ هکتار از محصولات باغی این استان نیز دچار خسارت شده که هزار و ۵۱۶ هکتار از این مقدار دارای بیمه است.

سلیمانی گفت: ۳۹ میلیارد تومان و ۸۷۶ میلیون تومان از محصولات باغی لرستان در سرمازدگی ماه فروردین آسیب دید و میانگین خسارت به محصولات زراعی و باغی ۱۵ درصد است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی لرستان با اشاره به خسارت سرمازدگی در ماه اردیبهشت ابراز کرد: این خسارت فقط در شهرستان‌های سلسله و دلفان رخ داده‌است.

سلیمانی اظهار داشت: ۱۳۲ هزار و ۲۶۱ هکتار محصول زراعی لرستان بر اثر سرمازدگی ماه اردیبهشت دچار خسارت شده که از این مقدار ۳۴ هزار و ۸۲ هکتار دارای بیمه است.

او افزود: ۷۷۷ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان خسارت سرمازدگی به محصولات زراعی لرستان است که این میزان ۲۵ درصد خسارت را نشان می‌دهد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی لرستان با اعلام اینکه خسارت یخ‌زدگی در باغات این استان حدود ۳۲۸۹ هکتار است، عنوان کرد: میزان این خسارت در حدود ۴۳۸ میلیارد تومان است.

 

برچسب ها: خشکسالی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.