۵۷۰۰ تفاهم نامه همکاری برای مدیریت مصرف برق منعقد شد

مصرف برق در تابستان امسال در خراسان جنوبی با اجرای ۵ هزار و ۷۰۰ تفاهم نامه همکاری مدیریت می‌شود.

دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد ۵ هزار و ۷۰۰ تفاهم نامه همکاری برای مدیریت مصرف برق گفت: از این تعداد، هزار و ۱۸۴ تفاهم نامه در بخش صنعتی، ۲ هزار و ۴۰۹ تفاهم نامه در بخش کشاورزی، ۸۵۶ تفاهم نامه در بخش اداری و هزار و ۳۴۵ تفاهم نامه در بخش تجاری امضاء شده است.

او با بیان اینکه این تفاهم نامه‌ها برای مدیریت بار شبکه برق در بخش‌های مختلف و جلوگیری از خاموشی یا قطع برق ناخواسته انجام می‌شود افزود: با توجه به برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو و براساس پیش بینی‌های انجام گرفته و همچنین در صورت همکاری کامل این مشترکین و اجرای تفاهم نامه‌های یاد شده و به ویژه همکاری و کاهش مصارف در بخش خانگی و تجاری، تأمین برق پایدار در ایام گرم فعلی امکان پذیر خواهد بود.

دادگر بیان کرد: بر اساس آخرین بخشنامه و مصوبه شورای امنیت ملی، ادارات باید در ساعات اداری ۴۰ درصد و خارج از ساعات اداری ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۸۰۰ مشترک صنعتی با قدرت برق بالا در خراسان جنوبی ادامه داد: اوج مصرف این مشترکین ۶۰ مگاوات است که برای مدیریت مصرف این واحد‌ها اقداماتی از جمله کنترل پذیر کردن این مشترکان و عقد تفاهم نامه همکاری در برنامه‌های پاسخگویی بار انجام شده است.

او تصریح کرد: انجام برنامه‌های فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف برق و انرژی، ایجاد امکان رویت پذیری و کنترل پذیری در تمامی مشترکان پرمصرف (از قبیل نصب کنتور‌های هوشمند و …)، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر (مانند نیروگاه‌های خورشیدی) و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مشترکین در تعرفه‌های مختلف از مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای گذر از پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی است.

برچسب ها: مصرف برق ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار