محل کار آداب خاصی دارد که یک کارمند باید به آن‌ها پایبند باشد.

هنگام برقراری ارتباط با رئیس و همکاران خود در محل کار، همیشه باید مراقب باشید. استفاده از عبارات نادرست در محل کار، به طور خودکار بازتاب بدی منعکس خواهد کرد. به همین دلیل تصویر منفی از شما به دیگران نشان خواهد داد. 

مسلما حذف چنین عبارت‌هایی که تاثیرات خوبی روی اطرافیان مان نمی‌گذارند، نتایج مثبتی در بر خواهد داشت.  از این رو، ما برای کمک به شما در درک این موضوع، در این مطلب به عبارات رایجی پرداخته ایم که نباید در محل کار از آن ها استفاده کنید.

 سعی خودم را می‌کنم
به جای استفاده از این عبارت آبکی و حاکی از اراده‌ای سست، اعتماد همکارانتان به خودتان را با مشخص ساختن شفاف انتظارات تان افزایش دهید. بگذارید برای تان مثالی کاربردی بزنم. به جای عبارت نامناسب «سعی می‌کنم انجامش بدهم» از عبارت مناسب «نمی توانم گزارش را امروز بنویسم، اما تا فردا بعدازظهر تحویلش می‌دهم» استفاده کنید.

الان وقت ندارم
حتی اگر واقعا این طور باشد، باید بدانیم که هیچ فردی دوست ندارد نسبت به چیز یا فرد دیگری کم اهمیت‌تر دیده شود. برای تقویت روابط مثبت و انتقال همدلی بهتر است بگوییم، «خوشحال می‌شوم درباره این موضوع بعد از جلسه صبح من صحبت کنیم. می‌توانم ساعت ۲ بعدازظهر برای این منظور در خدمت تان باشم». در مجموع باید تلاش کنید تا ذهن همکارانتان نسبت به شما منفی نشود.


بیشتربخوانید 


منتظر خبرتان هستم
اضافه کردن این جمله در انتهای یک پیامک، ایمیل کاری یا حتی تماس تلفنی با همکار دیگرتان کار آسانی است، اما این عبارت بیشتر از آن که فعالانه باشد، منفعلانه است. اگر می‌خواهید نتیجه خوبی بگیرید، باید سعی کنید که سر رشته کار را خودتان به دست داشته باشید. به طور مثال به جای عبارت نامناسب «چه ساعتی می‌توانید بیایید؟ منتظر خبرتان هستم»، از این عبارت مناسب کمک بگیرید، «چهارشنبه ساعت یک تا ۳ بعدازظهر وقت دارم. احتراما کدام ساعت برای شما مناسب‌تر است؟»

کوتاهی از من نبود
این که هر زمان اشتباهی در محل کارمان رخ می‌دهد، انگشت اتهام را به سمت دیگران بگیریم تا خودمان را تبرئه کنیم به طور قطع کار درستی نیست. به جای این کار، درباره چیز‌هایی که خارج از حیطه کنترل شما بوده است باید صادق باشید. حقایق را به شکلی حرفه‌ای مطرح و تصمیم نهایی را به رئیس تان واگذار کنید، اما این تصور که هیچ وقت اشتباهی از شما سر نمی‌زند، غیر معقول است. رئیس و دیگر همکارانتان باید مهارت پذیرش اشتباه را در رفتار‌های شما ببینند.

منصفانه نیست
رعایت نشدن عدالت در محیط‌های کاری، کم و بیش اتفاق می‌افتد و تا حدودی هم اجتناب ناپذیر است. با این حال به جای تندی و اخم و تخم کردن، ناراحتی تان را به یک اقدام مفید تبدیل کنید. از حقایق به جای احساسات برای استدلال درباره مورد این که حق با شماست، استفاده کنید. به طور مثال به جای عبارت نامناسب «این منصفانه نیست که او به جای من به کنفرانس برود»، از عبارت مناسب «من ۲۰ ساعت روی این سخنرانی کار کرده ام و تسلط خوبی برای صحبت کردن در این زمینه دارم بنابراین رفتنم به کنفرانس منطقی‌تر است» استفاه کنید.

شاید به نظر احمقانه بیاید، اما ...
همه ما در جلسات کاری زیادی شرکت می‌کنیم و گاهی باید درباره یک موضوع، نظرمان را صریحا اعلام کنیم. استفاده از عبارت‌هایی همچون «شاید به نظر احمقانه بیاید، اما ...» قبل از این که شنوندگان خودشان نظرات شما را ارزیابی کنند، عینک منفی روی چشم آن‌ها می‌گذارد. به جای این که خودتان را تخریب کنید، تمرین کنید تا با اطمینان بیشتری درباره ایده هایتان سخن بگویید. عبارت مناسب «ایده‌ای که من برای جلسه بعدی مان دارم با کار‌هایی که معمولا انجام می‌دهیم کمی متفاوت است، اما فکر می‌کنم بتوانیم از این طریق به نتایج تازه‌ای برسیم» یک شروع خیلی خوب برای دادن نظری متفاوت است که توجه بقیه را هم جلب خواهد کرد.

مشکلی نیست
حتی اگر به کار بردن این عبارت بی ضرر باشد، ممکن است این تصور را در همکارانتان ایجاد کند که کاری که انجام می‌دهید کمی مشکل ساز است. عبارت‌هایی مانند «با کمال میل» یا «خوشحال می‌شوم این کار را انجام بدهم»، گزینه‌های بهتری برای قبول انجام یک کار هستند. حالا که شما لطف می‌کنید و کاری را برای دیگران انجام می‌دهید، چرا حس خوبی هم به آن‌ها هدیه نمی‌دهید؟

منطقی به نظر می‌رسد؟
این سوال باعث می‌شود به نظر برسد که زیاد از خودتان مطمئن نیستید. می‌توانید از عبارت‌هایی مثل «اگر نکته‌ای در این باره به ذهن تان می‌رسد، مطرح کنید» یا «شما چه نظری در این باره دارید؟» که همان معنی را می‌دهند و اعتماد به نفس بیشتری را هم می‌رسانند، استفاده کنید.

منبع: خبرآنلاین

برچسب ها: محل کار ، کارمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
حقوق کارمندان رو درست کنید از گشنگی مردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آوردن زن در محیل کار وقتی که یک مرد می تونه اون کار رو انجام بده غلط است و معایبی داره
1. مردان جامعه بیکار شده و زنان شاغل و ارزان
2. زن نامحرم با مرد نامحرم همکار و هم صحبت میشند
3. زنان جامعه با دیدن زن شاغل پولدار ; فرهنگ کار در خارج از خونه رو رواج میدند و مادی گرا میشن
4.زن یا همون مادر خانواده در تربیت فرزند خود حداقل نصف روز بی نصیب میشه
5. زن خانه دار می تونه چند فرزند سالم و صالح و متخصص تربیت کنه ولی زن شاغل برای این کار احتمال کمتری داره
6.نگاه های نامحرم بهم بسیار اندک شده و حیا. و ایمان در جامعه خیلی بیشتر میشه
7. از نظر پزشکی غذای تازه و خانگی برای جلوگیری از سرطان بسیار مهم است که زن خانه دار وقت بیشتری داره
8.هر چقدر زنان در جامعه بیشتر باشند ; مردان این زنان را با زنان خود مقایسه کرده و اشتباه است محبت ها کم رنگ میشه
9. بهتره که نان آور خونه یک نفر باشه ; تا بی نظمی کمتر بشه
10. حدودا هشتاد درصد مشکلات جامعه در ایران بودن اونها در جایی که ضرورت ندارند هستند
.....
برای یک مسول عاقل یک دلیل هم کافیه که بدونه زن در جامعه هنگام ضرورت باید حضور داشته باشه مثل مامای و پزشکی و مدرسه دخترانه و....
Iran (Islamic Republic of)
امنه
۱۶:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
کاملا موافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
واقعا برات متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
درود بر شما . فرمایشات شما عین حقیقت است ای کاش این متن شمارو مسئولین دلسوز مورد توجه قرار بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
در بعضی موارد خانم ها بدلیل اینکه حقوق همسر کفاف حداقل های زندگی را نمی‌دهد مجبور هستند برن سرکار و گروه کدام مادری هست که دوست نداشته باشد وقتش را صرف خونه و بچه ها کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
حرف نزن نمیگن لالی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
درووووووود واقعیت همینه
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۰:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۲
?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۴ تير ۱۴۰۲
کاملا درست گفتی
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۳:۴۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
سلام
اتفاقاً زنان شاغل بدلیل مشارکت اجتماعی شاداب تر و در زندگی منظم تر هستند.
زنان شاغل بدلیل احساس مفید بودن و پرستیژ اجتماعی از روحیه بالایی برای کارهای خانه دارند
بررسی ها نشان داده که زنان در محل کار از مردان منظم تر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بنده مثل شیر روبروی انتظارات غیر معقول رییس اداره ایستادم و از رانت و فساد در حال اتفاق جلوگیری کردم،شجاع باشید و در مقابل روسای مفسد که برای اینکه پست شان را نگیرند و به نماینده های متخلف باج میدهند ایستادگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آدما ماشین نیستن که هی بکن نکن یادشون بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
والا
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
کامند سخت کوش کسی که جواب سلام مردم بده همی کافی واسه مردم بعضی کامندها چپ چپ نگاه مردم مبکنن انگار اون صندلی روش نشسته مال باباششششش نه مال بیتالمال مال مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
کار از کار گذشته باید روی نسل جوان کار کرد . این عبارات دیگه روی افراد ۲۰ سال به بالا جواب نمیده چون عادت کردند به این رویه و ترک عادت هم موجب مرضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ای بابا سخت میگیرین چرا ؟
راحت باش و راحت زندگی کن و
هر چه میخواهد دل تنگت بگو
هیچ آدابی و ترتیبی مجو
تا جایی که احترام طرفین حفظ بشه و به کسی آسیب نزنه هیچ آدمی فکر نکنم از ادمای سخت گیر خوشش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
سامان توکلی
۱۴:۲۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
دمت گرم باهال گفتی هر چه میخواهد دل تنگت بگو،،هیچ آدابی و ترتیبی مجو?????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
کارمند کارشو درست انجام بده اداب معاشرت پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
یک کارمند سخت کوش با استفاده از عباراتی که شما در این گزارش توصیه کردید به یک نیروی کار گستاخ و البته نامطلوب تبدیل میشه که به سادگی عذرش را خواهند خواست.