حسینی گفت: مفاخر و چهره‌های ماندگار کشور که منشاء خیر و اثر بوده‌اند، نباید به فراموشی سپرده شوند.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور شامگاه چهارشنبه در سومین همایش تجلیل از زنده نامان تبریز گفت: این افراد نقش آفرینانی در طول تاریخ هستند که هم اکنون به الگوهای موفق نسل جوان تبدیل شده اند.

وی اظهار کرد: این افراد، اهل غیرت، فتوت، جوانمردی، سخت کوشی و مجاهدت بوده و تلاش فراوانی کرده اند تا منشا خیر و برکت برای مردم باشند بنابراین باید رمز و راز موفقیت آن ها را باید مطالعه و به نسل جدید منتقل کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه برگزاری چنین مجالسی در حفظ و ماندگاری مفاجر نقش بسزایی ایفا می کند، گفت: باید این شخصیت ها را همواره یاد و آثار آنان را در راستای فرهنگ سازی برای نسل جدید معرفی کرد.

حسینی، با اشاره به عرصه های فعالیت و نقش پررنگ مفاخر و زنده نامان تبریز در رشد فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و ادبی جامعه، ادامه داد: برخی کشورها با وجود نداشتن مفاخر و چهره های ماندگار، به دنبال اسطوره سازی برای مردم خود هستند در حالی که کشور ما مفاخر و چهره های زیادی دارد که باید برای حفظ آن ها تلاش کرد.

وی با اشاره به وجود چهره ها و شخصیت های بزرگ در آذربایجان و به ویژه تبریز که موجب پیشگامی این منطقه در دوران مختلف تاریخ شده اند، یادآور شد: فقط برگزاری مراسم تجلیل برای ماندگاری این شخصیت ها کافی نبوده و باید آثار هنری، فیلم و سریال بر مبنای این شخصیت ها تهیه و از طریق آن ها به نسل جوان معرفی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.