جلوگیری دولت بایدن از تحقیقات درباره پرونده رابرت مالی

رسانه‌ها می‌گویند وزارت خارجه دولت جو بایدن از تحقیقات کنگره در مورد مرخصی اجباری رابرت مالی و علل آن جلوگیری می‌کند.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر لغو مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در پرونده ایران به دلیل سوء استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده، کنگره تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرد.

به گزارش واشنگتن فری بیکن، وزارت امور خارجه آمریکا به مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع داد که به «هیچ سوالی» در مورد این موضوع پاسخ نمی‌دهد و جزئیات اتهامات علیه مالی را که اواخر ماه گذشته به مرخصی بدون حقوق رفته در اختیار کمیته قرار نمی‌دهد. 

بر اساس نسخه‌ای از مکاتبات که واشنگتن فری بیکن به دست آورده، وزارت امور خارجه به مک کال گفته است: «وزارت در موقعیتی نیست که اسناد یا اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع ارائه کند».

اتهامات دقیق علیه مالی همچنان نامشخص است، اما تصمیم برای لغو مجوز امنیتی وی باعث شده است که قانونگذاران به او مشکوک شوند. به نظر می‌رسد قانون‌گذاران آمریکایی فکر می‌کنند این دیپلمات از اطلاعات طبقه بندی شده در جریان مذاکرات سوء استفاده کرده باشد. 

مک کال و سایر قانونگذاران معتقدند دولت بایدن در تلاش است سوءاستفاده مالی از اطلاعات طبقه بندی شده را پنهان کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۹:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
رابرت مالی یک انسان متفکر آزاد اندیش بما هو بود و به حرف مظلوم گوش شنوا داشت. او می دانست که امریکا ظلم کرده. امریکا از کسی که آزادانه فکر میکند نفرت دارد.
آخرین اخبار