نخستین مرحله از طرح توزیع کتاب موسوم به در مسیر دانایی بر بال کتاب با رسیدن ۱۰هزارو ۴۲۰ جلد کتاب به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

  روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان،  محمدرضا سالاری  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: کتاب‌های نخستین مرحله از طرح  در مسیر دانایی بر بال کتاب ، در میان استقبال اعضا، به کانون استان رسید.

وی  گفت: یکی از برنامه‌های ویژه‌ی مجموعه‌ی کانون پرورش فکری، که هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان آغاز شد، افزودن ۳ میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری کشور است.

محمدرضا سالاری با ذکر این نکته که این طرح در چند مرحله انجام خواهد شد، عنوان کرد: در نخستین مرحله از طرح توزیع کتاب موسوم به «در مسیر دانایی بر بال کتاب» ۹۰ عنوان در قالب ۱۰۴۲۰ جلد به سیستان و بلوچستان رسید که به مجموع ۲۲۴ هزار جلد کتاب مراکز استان افزوده خواهد شد.

وی هم‌چنین با بیان شعار این طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» به اهمیت کتاب و کتابخوانی، به عنوان یکی از نیاز‌های هر شخص، اشاره کرد و افزود: این کتاب‌ها در راستای پاسخ به همین نیاز کودکان و نوجوانان است تا در مسیر دانایی گام برداند.

سالاری هم‌زمان با ورود این کتاب‌ها به استان، در میان اعضای مشتاق کانون، که به پیشواز آمده بودند، حاضر شد و این اتفاق فرهنگی را به آنان تبریک گفت و توصیه کرد در اوقات فراغت خود، زمان ویژه‌ای برای مطالعه در نظر بگیرند.

تعداد ۹۱ عنوان کتاب چاپ اول از تولیدات کانون و ۲۵ عنوان کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان که به تأیید کمیته کتاب کانون رسیده است به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور ارسال می‌شود.

  مرحله اول طرح ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون، کتابخانه‌های مناطق محروم و بازار نشر در سراسر کشور، هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان آغاز و تا هفته کتاب و کتاب‌خوانی ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار