استاندار خراسان جنوبی نرخ بیکاری در استان در بهار امسال را ۵.۸ درصد اعلام کرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: در خراسان جنوبی شاهد کاهش نرخ بیکاری هستیم به طوری که در بهار امسال، بعد از استان زنجان در رتبه دوم کشور قرار گرفته ایم.

او با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور ۸.۲ است افزود: میانگین نرخ بیکاری در بهار پارسال در خراسان جنوبی به ۷.۸ و در بهار امسال با ۲ درصد کاهش به ۵.۸ درصد رسید.

قناعت با اشاره به رتبه دوم خراسان جنوبی در تحقق اشتغال در پارسال نیز بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعهد شغلی خراسان جنوبی ۱۰ هزارو ۷۷ فرصت بود که توانست ۱۷ هزار و ۷۳۱ فرصت شغلی را ایجاد کند و پس از ایلام در رتبه دوم کشور قرار بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: انتظار بر این است تا در سال ۱۴۰۲ نیز بتوانیم میزان تعهد اشتغال استان را که ۱۰ هزار و ۶۵۹ شغل است، تحقق بخشیم.


بیشتر بخوانید


او گفت: مسئله معیشت و اشتغال از اولویت‌های دولت سیزدهم است که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تحقق آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا به معیشت خانواده‌ها بیشتر کمک و از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه کاسته شود.

قناعت عنوان کرد: تعاملات دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد اشتغال برای شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد هماهنگی بین بانک‌ها و تسویه در پرداخت تسهیلات از جمله کار‌هایی است که می‌تواند به تندتر چرخیدن چرخه توسعه اشتغال در استان کمک کند.

اشرفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ ایجاد ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی را بر عهده دارد.

او با بیان اینکه تمام مجوز‌های صدور کسب و کار از طریق درگاه مجوز‌های کسب و کار به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود افزود: از آغاز امسال توانستیم با همت دستگاه‌های اجرایی و کمک بانک‌ها هزار و ۳۳۲ فرصت شغلی را ایجاد کنیم.

اشرفی با بیان اینکه ۳۱ تیر موعد اتمام پرداخت تسهیلات جز ۲ بند ب ماده ۱۶ است گفت: بانک‌هایی که تاکنون عملکرد مطلوبی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال نداشته‌اند هرچه سریعتر به تعهدات خود عمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.