کارشناس بازار سرمایه گفت: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ شاخص کل سقف ۲۰ مرداد ۹۹ را شکست و امروز ۲۱ تیر این شاخص به ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحدی و زیر سقف ۹۹ رسید!

خانم رباب وفایی گفت: در حالی که شروع هفته آرام و در رکود نسبی با امید‌هایی به برگشت بازار بود، دو روز آخر هفته مجدد معاملات با فشار فروش همراه شد، گویی عده‌ای دیگر برایشان اعداد و ارقام دیگر مهم نبود!

او افزود: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ شاخص کل سقف ۲۰ مرداد ۹۹ را شکست و تا ۲،۵۴۸،۲۲۶ واحد در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ رشد کرد. امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۲ این رقم به ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحدی و زیر سقف ۹۹ رسید! با این منفی‌های شدید در دو روز کاری آخر، شاهد رشد ارزش معاملات روی تابلو‌ها بودیم.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، نامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف، تایید و تکذیب‌ها و پولی که در نهایت از جیب شرکت‌های بورسی برداشته می‌شود، نتیجه‌ای جزء بی اعتمادی برای سهامدار ندارد. اینجاست که دیگر سهامدار از کنار مجامع سالیانه شرکت‌ها یا عملکرد‌های خوب فصلی هم بی اعتنا رد می‌شود.

او گفت: روزی نرخ خوراک پتروشیمی، روز دیگر نرخ تسعیر ارز پالایشگاهی و روزی دیگر... پس جای تعجب نمی‌ماند که سهامدار صنعت دیگر هم با انتظار اتفاقا مشابه در صنعت مربوطه دست به فروش بزند!

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حالی که دولت می‌تواند با تصمیمات خودش به شدت روی درآمد و سودآوری شرکت‌ها و همچنین روند حرکتی قیمت در این بازار تاثیر بگذارد امسال شاهد روندی متفاوت هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تحلیلگر حرفه ای بورس
۲۰:۱۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
تحلیل شاخص کل:
حمایت اول 2040000 واحد هفته آخر تیر می رسیم
حمایت دوم 1900000 واحد هفته آخر مرداد می رسیم
حمایت سوم 1830000 واحد هفته آخر شهریور می رسیم
هفته اول مرداد بازار مثبت میشود هرکی نفروخته موقع فروش است.
بنظرم هر کی قصد خرید دارد یا یعد از مجامع 31 تیر خرید کند با هدف نوسان گرفتن.
اگر هم دراز مدتی هستید آخر مرداد یا آخر شهریور وارد بورس شوید.الان ریسک دارد.
آخرین اخبار