رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر از اجرای طرحی جدید با عنوان "وقف در گردش کتاب" در اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

سیدمهدی آخشیک گفت: در این طرح به صورت دوره‌ای هر فصل تعدادی کتاب انتخاب شده و به صورت وقف به گروه مخاطبان اهداء می‌شود و افراد پس از مطالعه، کتاب را به فرد دیگری داده و کتاب به صورت گردشی مطالعه می‌شود.

او گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح کتاب‌های حوزه عفاف و حجاب در دستور کار قرار گرفته و سه عنوان ترگل، فلسفه حجاب و ستاره‌ها چیدنی نیستند، به صورت وقف در گردش به مخاطبان اهداء شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر وقف را سنت پسندیده و شاخص در شهر فرهنگی ملایر معرفی کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی امری مطلوب و واجب بوده که با ترکیب با سنت وقف مثمرثمر است.

آخشیک همچنین از برگزاری نشست تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی با موضوع "اعتیاد، طلاق، حجاب و عفاف" در سالن اجتماعات اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر اشاره کرد و گفت: در این نشست کارشناس سپاه ناحیه ملایر سخنانی پیرامون آسیب شناسی اجتماعی، بررسی انواع آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار برای جلوگیری از این آسیب‌ها بیان کرد.

او بر لزوم آگاهی خانواده‌ها و داشتن سواد رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: به علت اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی از فضای مجازی نشأت می‌گیرند، لازم است کودکان و نوجوانان را از همان دوران کودکی به یادگیری سواد رسانه‌ای تشویق کرده و آموزش استفاده صحیح از ابزار‌های نوظهور آموزش را مد نظر قرار دهیم.

در پایان این نشست کتاب ترگل "۲۰ دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب" برای وقف در گردش به یکی از میهمانان هدیه داده شد.

برچسب ها: کتابخانه ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.