معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همزمان با ورود حجاج، نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌های واگیر برای همه حجاج اجرا می‌شود.

دکتر رضاییان زاده گفت: با پایش سلامت اشخاصی که دارای علایمی همچون تب، سرفه و علائم گوارشی هستند با حضور پزشک مستقر در پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه شهید دستغیب شیراز، در صورت نیاز برای این افراد نمونه گیری‌های لازم انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازدید از پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب (ره)، با اشاره به اهمیت مقررات بهداشت بین المللی، مسافرت و تجارت را از عوامل بسیار مهم در گسترش مخاطرات حاد بهداشتی دانست.

دکتر عباس رضائیان زاده در بازدید از خدمات پایگاه بهداشت مرزی که همزمان با ورود نخستین گروه زائران خانه خدا انجام شد، گفت: در دنیای کنونی که بیماری‌های واگیر از طریق مسافرت و تجارت بین‌المللی می‌تواند گسترش یابد و بحران سلامت در یک کشور می‌تواند معیشت و اقتصاد را در بسیاری از نقاط جهان تحت تاثیر قرار دهد، توجه به مقررات بهداشت بین المللی و پایبندی همه جانبه به آن‌ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

او مقررات بهداشتی بین‌المللی (International Health Regulations) را نوعی ابزار حقوقی بین‌المللی برشمرد که ۱۹۴ کشور جهان از جمله کشور‌های عضو سازمان جهانی بهداشت متعهد به اجرای آن هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف از تدوین این مقررات را کمک به جامعه بین‌المللی در پیشگیری و پاسخ به خطرات حاد بهداشت عمومی دانست که دارای امکان گسترش از طریق مرز‌ها و تهدید مردم سراسر جهان است.

دکتر رضائیان زاده ادامه داد: در زمان بروز رویداد‌هایی که می‌تواند یک اورژانس بهداشت عمومی با اهمیت بین المللی محسوب شود، یکی از اقدامات برای واکنش مناسب، اجرای کنترل دقیق مسافران در هنگام ورود و خروج است.

او با بیان این که مراسم حج به عنوان یکی از بزرگترین گردهمایی‌های مردم دنیا از اهمیت بسیاری در حوزه سلامت دارد، گفت: پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب (ره) شیراز از نقاط حساس و استراتژیک است که در کنترل سلامت مسافران نقش چشمگیری را ایفا می‌کند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با ورود حجاج، نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌های واگیر برای همه حجاج اجرا می‌شود و با پایش سلامت اشخاصی که دارای علایمی همچون تب، سرفه و علائم گوارشی هستند با حضور پزشک مستقر در پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، در صورت نیاز برای این افراد نمونه گیری‌های لازم انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حجاج خانه خدا و خانواده‌های آنان خواست تا با رعایت نکات پیشگیرانه، در صورت داشتن هرگونه علایم، در اسرع وقت به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار