آزمایش گوگل بر روی یک چت ربات پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی

گوگل یک چت ربات پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی را در برخی بیمارستان‌ها آزمایش کرد.

وال استریت ژورنال گزارش داده است که گوگل در حال آزمایش فناوری چت هوش مصنوعی Med-PaLM ۲ در کلینیک مایو و سایر بیمارستان‌ها است؛ به گونه‌ای که این فناوری مبتنی بر مدل زبان بزرگ PalM ۲ متعلق به شرکت (LLM) است که از Bard، رقیب Google ChatGPT پشتیبانی می‌کند.

برخلاف مدل پایه، Med-PaLM-۲ برای پاسخ به سؤالات آزمون‌های مجوز پزشکی، در کنار مجموعه‌ای از پیشنهاد‌های کارشناسی پزشکی آموزش دیده است که این موضوع به آن تخصص می‌دهد تا پاسخ سؤالات مرتبط با سلامت را ارائه کند. همچنین می‌تواند وظایف فشرده‌ای مانند خلاصه کردن اسناد و سازماندهی داده‌های تحقیقاتی را هم انجام دهد.

در طول کنفرانس I/O، گوگل مقاله‌ای را منتشر کرد که جزئیات کار خود را روی Med-PaLM۲ شرح می‌دهد و ویژگی‌هایی مانند همسویی با اجماع پزشکی، توانایی استدلال و حتی تولید پاسخ‌هایی که پزشکان ترجیح می‌دهند را نمایش داده است.

مایکروسافت نیز در حال توسعه فناوری چت پزشکی هوش مصنوعی بر اساس ChatGPT OpenAI است و با شرکت نرم‌افزار مراقبت‌های بهداشتی Epic همکاری می‌کند. گوگل نیز در حال کار بر روی استفاده از هوش مصنوعی خود برای تشخیص اولتراسوند و درمان سرطان است. مایکروسافت ماه گذشته درباره فناوری ChatGPT که پزشکان برای بهبود ارتباطات با بیماران استفاده می‌کنند، ابراز نگرانی کرد.

شرکت گوگل در یک ایمیل داخلی اعلام کرد که معتقد است این مدل روز در کشور‌هایی که دسترسی محدودی به پزشک دارند می‌تواند ارزش فوق العاده‌ای داشته باشد. با این حال، گوگل اعتراف کرده است که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار