نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهمترین هدف کشف حجاب زمینه سازی برای استعمار، وابستگی اقتصادی، فکری، معنوی و سیاسی ملت‌های مسلمان به کشورهای استعماری است. 

آیت الله محسن حیدری گفت: در حدیثی حضرت علی (ع) می‌فرمایند عفت و پاکدامنی از خصلت‌های مردم بلندمرتبه و شریف است یعنی انسان‌های شریف و باشخصیت در جامعه به عفاف و پاکدامنی وصف می‌شوند و کسانی که این سرشت انسانی را نداشته باشند از درجه انسانیت ساقط هستند.

او می‌گوید: مسئله پاکدامنی و عفاف یکی از مسائل فطری آدمی است همان طور که خداوند انسان را با سرشت معنویت، عدالت خواهی و انسانیت خلق کرده است بنابراین کسی که پاکدامنی را از دست می‌دهد از مرتبه انسانیت سقوط می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ارتباط حجاب و پاکدامنی تنگاتنگ است، بدون حجاب و پوشش شرعی نگه داشتن عفاف و پاکدامنی صرف تخیل است، پاکدامنی مثل یک گوهر گران‌بهاست که نیاز به صدف دارد.

به گفته او همه شرایع اسلامی برای نگهداری عنصر عفاف، مسئله حجاب را تشریح کردند و این یکی از مسلمات همه شرایع آسمانی است.

آیت الله حیدری گفت: یکی از افتخارات تاریخ ایران باستان این است که یک زن بی‌حجاب را در تاریخ خود نشان نداده و این جزء افتخارات کشور ما ایران است.

او می‌گوید: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است اشاره کرد و گفت: حرام شرعی بر اساس آیات قرآن، روایات و اجماع فقهای همه مسلمانان حرام است و حرام سیاسی آن چون که در راستای خواسته‌استعماری است حرام سیاسی است .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله کشف حجاب مهمترین حادثه‌ای است که در یک قرن اخیر در کشور ترکیه و به دنبال آن در ایران مطرح شده، گفت: مهمترین هدف کشف حجاب زمینه سازی برای استعمار، وابسته کردن اقتصادی، فکری، معنوی و سیاسی ملت‌های مسلمان نسبت به کشورهای استعماری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۲
مقصر اصلی بی حجابی پدر ها و مادرهایی هستن که فرزندانشون رو با تعالیم دینی آشنا نکردند.