صالحی از وزیر اقتصاد خواست مستندات فرار‌های مالیاتی میلیاردی مربوط به حوزه قضایی تهران را جهت رسیدگی قضایی به دادستانی گزارش کند.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اظهارات مورخ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲، وزیر امور اقتصادی و دارایی در یک برنامه تلویزیونی درخصوص فرار‌های مالیاتی میلیاردی به نام کودکان گفت: با توجه به اینکه فرار مالیاتی جرم است؛ در مکاتبه با وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مقرر گردید چنانچه در این خصوص گزارشی اعلام شده، مراتب با ذکر شماره و تاریخ به اینجانب اعلام گردد.

دادستان تهران افزود: در مکاتبه با وزیر اقتصاد تصریح شد چنانچه تاکنون گزارش و اعلام جرمی در این خصوص صورت نگرفته است؛ ضمن مستندسازی در خصوص افرادی که فرار مالیاتی آن‌ها مربوط به حوزه قضایی تهران است، مراتب را به همراه مستندات در خصوص هر فرد به صورت مجزا با معرفی نماینده به اینجانب اعلام و موارد مربوط به سایر استان‌‎ها را به دادستان‌های مربوطه اعلام نمایند.

بر اساس این گزارش سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه تلویزیونی ثریا از شناسایی ۱۷۶ هزار نفر با گردش مالی ۷۰۰ هزار میلیارد تومان، بدون پرداخت مالیات حتی به اندازه یک کارگر یا کارمند، شناسایی ۸۰۰ مورد کد ملی افراد زیر پنج سال با تراکنش بالای میلیارد و شناسایی یک هزار و ۱۰۰ کد ملی متعلق به اشخاص پنج تا ده سال با تراکنش بالای میلیارد خبر داده است.

اعلام جرم دادستانی تهران علیه مدیر مسئول روزنامه شرق به دلیل قانع کننده نبودن توضیحات در مورد ادعای منتشر شده

دادستانی تهران همچنین علیه مدیر مسئول روزنامه شرق، بابت انتشار مطالب خلاف واقع و غیرمستند در حوزه زنان اعلام جرم کرد.

دادستان تهران با اعلام این مطلب اظهار کرد: به دنبال انتشار چند گزارش در روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن، با موضوع زن آزاری، مدیر مسئول و خبرنگاران آن رسانه جهت اخذ توضیح و ارائه مستندات به دادستانی تهران دعوت شدند.

علی صالحی افزود: با عنایت به اینکه توضیحات و مستندات ارائه شده از سوی مدیر مسئول روزنامه شرق و همکاران ایشان قانع کننده و کافی نبود؛ پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به اتهام ایشان و سایر عوامل مربوطه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ... به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع گردید.

دادستان تهران تصریح کرد: در یکی از گزارش‌های منتشره تحت عنوان «سارقانی با نمای جدید»، ضمن ارائه شرحی از ربوده شدن یک دختر نوجوان، این ادعا مطرح شده که فروشندگان مو، با شناسایی و ربودن دختران، مو‌های آنان را بریده و به فروش می‌رسانند و تصویرسازی‌های صورت گرفته در رابطه با مو‌های بریده شده، موجب اشاعه حس ناامنی در جامعه شده است.

این گزارش می‌افزاید: روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن در روز‌های ۱۱، ۱۳ و ۱۴ تیرماه جاری با انتشار سه گزارش خبری با عناوین «ابهام در تشابه قتل زنان مثله شده»، «سارقانی با نمای جدید» و «هر چهار روز یک زن کشی» به طرح ادعا‌ها و مطالبی غیر مستند پرداخته است که موجب هراس زنان شده و مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۲
با توجه به اینکه فرار مالیاتی جرم است؛ در مکاتبه با وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مقرر گردید چنانچه در این خصوص گزارشی اعلام شده، مراتب با ذکر شماره و تاریخ به اینجانب اعلام گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۱ تير ۱۴۰۲
از طبری جه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۰۶:۳۸ ۲۱ تير ۱۴۰۲
اونا نباید اعلام کنن شماهابایدبازرس بفرستید تا کنترل‌شده بشن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۳۰ ۲۱ تير ۱۴۰۲
ما چند نفر از اقواممون به لطف موسسه میزان که .... بود به خاک سیاه نشستند یکیشون که سکته کرد و مرد وای بر شما وای ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۰ تير ۱۴۰۲
چاقو دسته خودش رو نمیبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
خیلی خوبه که رسانه ها رو مجبور کنید نسبت به اخباری که پخش میکنن پاسخگو باشن و اگه مدارک و مستنداتی دارن ارائه کنن و در غیر این صورت هم جریمه بشن هم از مخاطبین عذرخواهی کنن
والله امنیت روانی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
سلام آقای دکتر خاندوزی...
لطفا جلوی پولهای بی حساب و کتاب را که فوتبالیست‌ها از مالیات کارگران زحمتکش و کارمندان زحمت کش می گیرند را بگیرید..خدا اموات شمارا بیاموزد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
شما حتی تعداد نان خریداری شده روزانه را هم خبر دارید،
اونوقت از فرار مالیاتی بی خبر بوده منتظر گزارش هستید؟

خودتی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۰ تير ۱۴۰۲
انهایی که محاکمه شدن واختلاس های کلان کردن مانند طبری ازادشان کردید تا به ریش ملت بخندد اینها را هم که معرفی کنند نتیجه از پیش معلومه مگر اینکه طبری سریعا به زندان برگرده وقاضی پرونده در تلویزیون جلو حقوقدانها دلایلش را بگوید یا قاضی مشگل دارد یا قانون در هر صورت باید درست شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
‌کی اصلا به این روزنامهای درپیتی که معلوم نیست بودجه مشکوکشان ا کجا تامین میشه اهمیت میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۰ تير ۱۴۰۲
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
حالا اون خواست یه چیزی بگه. شما بی خیال شین. قرار نبود جدی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
اول فامیلهای دزد توی بورس خودتون رو معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ تير ۱۴۰۲
با طبری چه برخوردی کردید که با بقیه مفسدان بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۰ تير ۱۴۰۲
متشکر از برخورد با روزنامه شرق وابسته به غرب لطفاً برخورد قاطع کنید درهرزمینه‌ای اینها دارند مردم را ناامید می‌کنند انشاءالله بعدهم به حساب خبرآنلاین برسید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۰ تير ۱۴۰۲
جناب آقای صالحی عزیز دادستان تهران، چند روز پیش یک دستکاری ، رانت خواری و دزدی بزرگی در بورس صورت گرفت که جناب خاندوزی و عشقی متهم ردیف اول اون هستند و بورس در سرازیری سقوط افتاده و هر روز داره قرمز میشه و منفی میخوره و رسیدن پرتفوی سهامداران تا صد در صد ضرر و زیان کامل چیزی باقی نمانده ، دستگاه قضا وعده دادند که به زودی به عوامل رانت خواری و دستکاری در بورس رسیدگی خواهد شد و اسامی آنها را اعلام می کنیم . بعد از حدود ۱۰ روز هنوز خبری نشده. فعلا" اون قضیه بورس را حل نمایید تا جناب خاندوزی اسامی فرار مالیاتی را به دادستانی اعلام کنند!!!!!!!
تو بورس ، دستکاری ، دزدی و رانت خواری داره بیداد میکنه و کسی هم پاسخگو نبوده و و نیست!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۰ تير ۱۴۰۲
بخدا که اگرکاری کنید وگرنه‌واضح همه‌چی مشخصه فقط زورتون به معلم، کارگر ، بازنشسته میرسه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۰ تير ۱۴۰۲
چطوری امکان داره که کسی درآمد میلیاردی داشته باشه ولی از پرداخت مالیات فرار کرده باشه . اینها از خودشان بوده و برای خالی نبودن عریضه و رد گم کردن و شیره سر مردم مالیدن یه چیزی میگن. مردم که دیگه حرفهای این مسئولان را باور نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
طبق اعلام وزیر اقتصاد که دیروز انجام شد میزان مالیات دریافتی از کارمندان و کارگران فقط 16% کل مالیات سالیانه است .