فرماندار ویژه دهلران گفت: مجموعه پیگیری‌های مسئولان در سطح استان و کشور حکایت از ادامه فعالیت پروژه پتروشیمی دهلران و جلوگیری از تعطیلی آن دارد.

لطیف صادقی، فرماندار ویژه دهلران امروز در نشست با جمعی از کارگران و پیمانکاران پتروشیمی دهلران که در درب فرمانداری تجمع داشتند گفت: در طول این مدت که شایعه تعطیلی پتروشیمی دهلران مطرح شده، استاندار ایلام، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری ویژه شهرستان و اعضای شورای تامین استان و شهرستان پیگیر امور بوده و رایزنی‌های لازم در این زمینه انجام شده و همه حامی نیرو‌های بومی و ادامه روند کاری پروژه هستند.

وی با بیان اینکه دولت بر فعالیت پروژه‌ها تاکید دارد افزود: چه طور ممکن است پروژه‌ای با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و این حجم سرمایه گذاری تعطیل شود، همه مسئولان با استفاده از همه ظرفیت‌ها پای کار هستند و بی شک از حق و حقوق نیرو‌های بومی و این پروژه دفاع می‌کنند.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به رایزنی‌ها و پیگیری‌های استاندار ایلام، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری ویژه شهرستان برای پتروشیمی دهلران و دفاع از حقوق نیروی کار، یادآور شد: مجموعه پیگیری‌ها و رایزنی‌ها همه مسئولان در راستای جلوگیری از تعطیلی پروژه و بیکار شدن نیرو‌های شاغل درآن هستند.

صادقی با اشاره به فاصله بهره برداری ان. جی. ال و پتروشیمی با توجه به پیشرفت بالای ان. جی. ال دهلران، بیان کرد: سرمایه گذار ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران اذعان دارد که درآمد زایی از محل خوراک ان. جی. ال هزینه کار و پیشرفت پتروشیمی می‌شود و زمانی که پتروشیمی دهلران بهره برداری شود مجدد خوراک به پتروشیمی دهلران وارد خواهد شد و این منوط به تعهد سرمایه گذار به مجموعه مدیریت استان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچکس اجازه تعطیلی پتروشیمی دهلران را نمی‌دهد، افزود: تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری بر مهار تورم و رشد تولید است و این در سراسر کشور حکم فرما می‌باشد.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به رایزنی‌ها و گفتگو‌های لازم در این خصوص، گفت: سرمایه گذار پتروپالایش و پتروشیمی و ایستگاه تقویت فشار همه بر ادامه کار و فعالیت پروژه‌ها تاکید دارند و نماینده نهاد ریاست جمهوری هم روز گذشته از پتروشیمی بازدید و در جریان همه امور قرار گرفته اند.

صادقی تاکید کرد: اطمینان خاطر داشته باشید که مجموعه رایزنی‌ها و پیگیری‌ها و قول سرمایه گذار بر ادامه فعالیت پتروشیمی و جلوگیری از بیکاری نیرو‌های شاغل در آن است.

عبدالحسین بیات، مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت در تماس تلفنی فرماندار ویژه دهلران با وی، گفت: پتروشیمی دهلران تعطیل نمی‌شود و مقداری روند کار با توجه به کمبود منابع کند شده است که مجموعه رایزنی‌ها برای جذب اعتبار و سرعت بخشی پروژه ادامه دارد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت هم قول داد که فعالیت پتروشیمی دهلران ادامه دارد و دغدغه‌ها را درک می‌کند.

فرماندار ویژه دهلران در این تماس تلفنی در حضور کارگران و پیمانکاران خورد پتروشیمی دهلران با مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت بر ضرورت رفع دغدغه نیروی کار تاکید و خواستار حضور وی در شهرستان و رفع چالش در این حوزه شد.

فرماندار ویژه دهلران همچنین در تماس با حمیدی بعنوان مدیر عامل پتروشیمی دهلران بر ادامه روند کار پتروشیمی و جلوگیری از تعدیل یا اخراج نیرو‌ها تحت هر شرایطی تاکید کرد.

در این نشست نیرو‌های شاغل در پتروشیمی و پیمانکاران خورد این پروژه نیز مطالبات خود را بیان کردند و خواستار پیگیری ادامه فعالیت پروژه از طریق وزیر نفت و ریاست جمهوری شدند.

چند روزی است که بحث تعطیلی پتروشیمی دهلران در فضا‌های مجازی و رسانه مطرح است و امروز نیز جمعی از کارگران ان برای مطالبه خود به فرمانداری مراجعه کردند.

در این مدت هم استاندار ایلام و نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه دهلران پیگیر این موضوع شدند و مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت و مدیر عامل پتروشیمی دهلران و سایر متولیان این پروژه قول دادند که پروژه تعطیل نمی‌شود.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۲:۴۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
پتروشیمی دهلران کاملا تعطیل شده و بیش از 2500 نفر جوان این شهرستان مرزی بیکار شدند.
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۲:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه این مسئولان بی لیاقتو، پتروشیمی دهلران کاملا تعطیل شده و بیش از 2500 نفر جوان این شهرستان مرزی بیکار شدند، الان که 2 مهر 1402 هست، هیچ خبری از راه اندازی مجدد نیست و همه حرفاشون دورغ بود، اگه قرار نیست تعطیل بشه چرا با تمام پیمانکاران این پروژه تسویه کردن و همه وسایلش نو بردن. پتروشیمی دهلرانو تعطیل کردن چون فرماندار و استاندار و نماینده بی عرضه بودن و نتونستن حق این مردم بد بختو بگیرن.