مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: در یک‌ماه اخیر، بیش از ۲۴۰ هزار گردشگر خارجی و داخلی از آثار و بنا‌های تاریخی فرهنگی استان بازدید کرده اند.

سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۰ خرداد تا ۱۶ تیر امسال ۱۰ هزار و ۴۷۲ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه‌های استان فارس بازدید کرده‌اند.

او افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از ۳ هزار بازدیدکننده در صدر مقصد بازدید شده گردشگران خارجی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: آرامگاه حافظ با ۲ هزار و ۲۹۵ بازدیدکننده دومین مقصد بازدید گردشگران خارجی بوده و پس از آن مجموعه جهانی پاسارگاد ۲ هزار و ۱۲۱ نفر میزبان بیشترین گردشگران خارجی بوده است.

محسن‌نژاد اضافه کرد: نقش رستم، ارگ کریم‌خان زند و آرامگاه سعدی هم از دیگر اماکن تاریخی فرهنگی استان هستند که به ترتیب بیشترین بازدیدکننده خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

او به جمع بازدیدکنندگان داخلی از موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی فارس در بازه زمانی ۲۰ خرداد تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ هم اشاره و تصریح کرد: در این مدت‌زمان ۲۳۹ هزار و ۲۵۷ نفر بازدید کننده داخلی از موزه‌ها و بنا‌ها تاریخی - فرهنگی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس، مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه حافظ را پرمخاطب‌ترین مکان تاریخی برای بازدیدکنندگان داخلی نام برد و گفت: ۸۹ هزار و ۶۸۵ نفر در یک ماه اخیر از این مجموعه بازدید کرده اند.

محسن نژاد افزود: از دیگر مکان‌های تاریخی، فرهنگی استان که بیشترین بازدیدکننده داخلی را به خود اختصاص داده اند به ترتیب آرامگاه سعدی با ۴۸ هزار و ۵۱۵ نفر، ارگ کریم‌خان زند با ۳۰ هزار و ۱۵۸ نفر، مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۷ هزار ۸۰۵ نفر و پس از آن پاسارگاد، حمام وکیل، موزه تخت جمشید، نقش رستم، موزه پارس، آتشکده فیروزآباد، مجموعه جهانی بیشاپور، تنگ چوگان کازرون و موزه بیشاپور و موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار