نمایش زاده قوس فلک از اصفهان منتخب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران شد.

 منتخب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک گفت:در صورتی که شرایط برای اجرا در زادگاهم (شهر اصفهان) فراهم شود، اجرا خواهیم رفت.


عاطفه نقوی افزود: این نمایش در بخش تئاتر خیابانی، در شش بخش جشنواره کاندید شد و در نهایت از بین ۱۲ گروه نمایشی، دارای سه رتبه برتر بهترین کارگردان، بهترین موسیقی و بهترین طراح و سازنده عروسک شد.


کارگردان نمایش عروسکی زاده قوس فلک  گفت: این نمایش با هدف شناسایی اصفهان به عنوان شهری که دارای پیشینه کهن، نماد و تاریخ تولد در تقویم کشور است طراحی و ساخته شده است.


او  گفت: بر اساس مستندات تاریخی، خشت اول اصفهان در آذرماه گذاشته شده و با ساخت باروی حفاظتی برای تضمین امنیت آن در دوران دیلمیان به شهر اصفهان تبدیل شده است.


عاطفه نقوی افزود: نگاره تاریخی نقش بسته بر کاشی کاری‌های سردربازار قیصریه اصفهان آن را به عنوان نماد اصفهان معرفی می‌کند.


نقوی گفت: نمایش عروسکی زاده قوس فلک اصفهان، در واقع به صورت سمبلیک گردش خورشید را در چهار سمت شمال، جنوب، شرق و غرب و در مرکز ایران نشان می‌دهد که در این چهارسمت، عروسک‌های این اقوام با لباس و پوشش خاص آن ناحیه حضور دارند.


او  افزود: در این نمایش ۹ نفر عروسک گردان به همراه یک بازیگر که خودم هستم، اجرا می‌شود به طوریکه عروسک نماد به وسیله چهار عروسک گردان، یک عروسک گردان خورشید و چهار نفر عروسک گردان برای عروسک‌های ماروت مرد خراسانی، زن جنوبی، مرد کردی و زن شمالی به روی صحنه می‌روند.


نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک از هشتم تا هجدهم تیر در تالار تئاتر شهر تهران برگزار شد و نمایش عروسکی زاده قوس فلک در تاریخ‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ به اجرا درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.