رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان تماس دریافتی مرکز اورژانس در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد افزایش داشته است.

دکتر شمسی پور رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماه نخست امسال ۵۵ هزار و ۱۷۷ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی گرفته شد که ۱۱ هزار و ۱۳۵ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس گردید.

وی با اشاره به افزایش ۸ درصدی تماس با اورژانس در سال جدید افزود: پارسال در همین بازه زمانی ۵۱ هزر و ۱۶۷ تماس با اورژانس گرفته شد که برای ۱۰ هزار و ۷۹۸ مورد آن آمبولانس اعزام شد.


بیشتر بخوانید


شمسی پور اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۳ هزار و ۲۴۴ مشاوره به متقاضیان ارائه شد در حالی که پارسال در همین بازه زمانی ۲ هزار و ۴۵۳ مشاوره ارائه گردید.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مدت ۹ هزار و ۶۷۶ تماس مزاحمتی با مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۶ هزار و ۴۰۹ مورد بود افزایش داشته است.

شمسی پور با بیان اینکه تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی نسبت به پارسال ۵۳ درصد افزایش داشته است گفت: در سه ماهه نخست امسال ۵ مورد ماموریت احیای موفق، سه مورد زایمان موفق، ۱۳ مورد غرق شدگی و ۳۴ مورد مسمومیت با گاز ۳۲ انجام شد در حالی که پارسال این ماموریت‌ها به ترتیب ۵، ۶، ۱۱ و ۴۱ مورد بودند.

وی افزود: تعداد مورد زایمان در آمبولانس هم نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۵۰ درصدی همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار