مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از تخصیص کود‌های یارانه‌ای صرفا به محصولات الگوی کشت در استان خبر داد.

سید صمد ضیائی گفت: به تمامی محصولاتی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان الگوی کشت تعیین شده باشند کود‌های یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص داده می‌شود.

او افزود: تغییر الگوی کشت و استفاده ازدانش بنیان‌ها از راهبرد‌های اساسی، در جهاد کشاورزی است که باید مورد توجه کارشناسان و کشاورزان قرار گیرد.

ضیائی ادامه داد: برای سازگاری با کم آبی و شرایط جوی کم بارش، کارشناسان و زارعین باید به عرصه کارِ نو و تازه با رویکرد استفاده بهینه، از ظرفیت منابع توجه کنند.

او افزود: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کود‌های کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولاتی که زیر پوشش الگوی کشت در استان معرفی شده‌اند کود‌های کشاورزی یارانه‌دار تخصیص یافت.

ضیائی گفت: از ابتدای سال تاکنون از مجموع بیش از ۲۴ هزار و ۱۵۵ تن انواع کود‌های کشاورزی توزیع شده، ۹۳ درصد آن در قالب الگوی کشت ارائه شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
او افزود: این میزان شامل ۱۷ هزارو ۵۶۶ تن ازته، و یک هزار و ۹۸۸ تن فسفاته ودو هزارو ۸۵۰ تن نیز پتاسه بوده است.

ضیائی ادامه داد: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع تابستانه هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کود‌های یارانه‌ای بالاست، کمبودی در این زمینه وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به تمام محصولات کشاورزی طبق الگوی کشت استان، کود‌های یارانه‌ای تحویل می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه در انبار‌های استان ذخیره سازی شده است که این رقم در سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۰۲ تن بوده است و به‌طور متوسط روزانه حدود ۴۰۰-۳۵۰ تن کود‌های یارانه‌ای به مقصد شهرستان‌ها حمل و تحویل شبکه بزرگ توزیع کارگزاری می‌شود.

او اضافه کرد: برای کشت پائیزه نیز توزیع سهیه کود‌های پایه ازاول مرداد ماه امسال انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.