فرماندار کیار گفت: از مجموع ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهور به این شهرستان، تاکنون ۱۹ درصد تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار کیار گفت: در سفر اول رییس جمهور، ۷۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر برای ۵۷ طرح شهرستان کیار مصوب شد که باید در طول ۳ سال تخصیص پیدا کند، تاکنون از این مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان معادل ۱۹ درصد تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

سید شجاع زیلابی در توضیح مهم‌ترین طرح‌های مصوب، بیان کرد: احداث سالن‌های ورزشی مربوط به آموزش و پرورش و اداره نوسازی، احداث ساختمان دادگستری ناغان، تکمیل و تامین آب‌ها و پمپاژ آب در بخش جهاد کشاورزی با ۵۰ میلیارد تومان بودجه در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان کیار افزود: برای سد و شبکه آبیاری گهرو ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب پیش بینی شده است و تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی ۱۵ میلیارد تومان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام اراضی کشاورزی ۵۵ میلیارد تومان و تکمیل تاسیسات فاضلاب نیز ۳۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.


بیشتر بخوانید


زیلابی سد گهرو را مهم‌ترین طرح شهرستان کیار دانست و گفت: تکمیل این سد ۳۶۹ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و پیمانکار طرح نیز هماهنگ شده است.

وی اعتبارات سفر رییس جمهور را اعتباری بی‌سابقه در این شهرستان دانست و تاکید کرد: این اولین بار است که در طول ۴۰ سال گذشته، چنین اعتباری به همت مسئولین و ریاست محترم جمهور به شهرستان کیار وارد شده است.

فرماندار شهرستان کیار با اشاره به پروژه‌های اشتغال‌زا، خاطرنشان کرد: با اعتبارات مصوب از محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش فنی حرفه‌ای اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد، همچنین در بخش جهاد کشاورزی، پمپاژ‌های آب می‌تواند اراضی شیب دار ۸۰۰ هکتاری را زیر پوشش آبی بیاورد و از لحاظ اشتغال‌زایی و تولید آمار قابل توجهی را بوجود بیاورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار