طبق مصوبه قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، شهروندان در راستای مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند هر گونه اسراف آب را گزارش کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی بارندگی در سالجاری گفت: شهروندان هر گونه اسراف آب مانند شستشوی خودرو با شیلنگ، شستشوی پیاده رو، پارکینگ و حیاط و شستن فرش با آب آشامیدنی را  از طریق تماس با سامانه ۱۲۲ و همچنین از طریق سایت شرکت آب و فاضلاب مشهد به آدرس www.abfamashhad.ir اطلاع دهند.
 
حسین اسماعیلیان در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس در برخورد با این گونه مشترکان، در مرحله اول تذکر و اخطار، سپس در صورت عدم توجه قطع موقت پنج ساعته انشعاب و در صورت تکرار قطع ۲۴ ساعته آب انجام می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: مشهد خشکسالی بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند، حدود ٧٠ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلندمدت شرایط سختی را پیش روی ما قرار داده است.
 
وی اظهارکرد: مدیریت مصرف، گزینه اصلی برای برون رفت از بحران خشکسالی بی سابقه شهر مشهد است.
 
اسماعیلیان بیان کرد: اقدامات گسترده‌ای برای جبران کمبود آب در حال انجام است، اما این اقدامات زمانی موثر خواهد بود که شهروندان صرفه جویی در مصرف آب را مد نظر قرار دهند و خادمان خود را در مسیر تامین و توزیع آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار یاری کنند.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی و کمک شهروندان و همچنین زائران بارگاه منور رضوی از تابستان سخت سالجاری با کمترین مشکل عبور کنیم.
 
خشکسالی امسال مشهد در ۶ دهه اخیر بی سابقه بوده و کل حجم بارندگی در این کلانشهر از ابتدای سالجاری تنها ۱۸ میلیمتر بوده است.
 
هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.