وزیر بهداشت عراق در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران بر گسترش روابط فناورانه دو کشور و تبادل اطلاعات تاکید کرد.

سید مجتبی قدمگاهی، مدیر کل دفتر توسعه کسب‌و‌کار بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن تاکید بر تولید مشترک در حوزه‌های دارویی گفت: در حوزه گیاهان دارویی، ظرفیت خوبی در کشور و شرکت‌های فناور ایرانی وجود دارد و علاقمندی برای گسترش فعالیت‌ها در حوزه‌های تجهیزات پزشکی و انتقال فناوری در شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که در این راستا باید ساز وکار دولتی استخراج شود و تعاملات بین دو کشور شکل بگیرد.

صالح الحسناوی، وزیر بهداشت کشور عراق  گفت: فناوری‌های ایران در حوزه سلامت بسیار پیشرفته و قابل اتکا است.
 
وی ضمن تشکر از میزبانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق بسیار عمیق است و توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و حوزه سلامت در تحکیم روابط دو کشور تاثیر گذار است.
 
الحسناوی در ادامه تصریح کرد: در تلاش هستیم تا یاداشت تفاهمی بین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و عراق در زمینه دارو، ایمنی و بیماری‌های مسری به امضا برسانیم. همچنین در حوزه ثبت دارو‌ها و حوزه‌های مربوط به ثبت غذا علاقمندی‌هایی وجود دارد و تلاش می‌شود که این روابط گسترش یابد.
 
وی افزود: در تلاش برای تحکیم روابط در حوزه‌های سلامت، تبادل اطلاعات و تجربیات و فناوری‌ها بین دو کشور هستیم و توسعه همکاری فناورانه را در سازمان بهداشت جهانی مطرح می‌کنیم.

برچسب ها: سلامت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار